Dikec4m ‘Ustaz/Ustazah’, Fasha Sandha Pula Mengamvk

Beberapa hari ni, kec0h isu selebriti tempatan dike.cam hanya kerana menggayakan baju Santa Claus sempena sambutan perayaan Hari Natal lepas.

Rata-rata netizen tidak senang melihat artis tempatan yang beragama Islam berbuat demikian.

Tidak berdiam diri, Fasha Sandha yang turut dike.cam tampil bersuara dengan posting sementara di instagramnya berbunyi.

Kesayanganku, Semalam saya buat posting Aisha memakai baju cute santa claus. Tiba2 ramai pula ustaz ustazah netizen masuk. Hmmm dah takde keja gamaknya, ramai nya ustaz ustazah jadlan ni.

Apakah mas4lahnya anak saya pakai costume tu, just for fun, kata mereka, saya nak menyambut Christmas. Habis tu kalau pakai cheongsam dan sari? Salah juga ke? Ha.ram ke?.

Hello,pls la jangan buat ISLAM jadi complicated sangat,please.Takkan la pakai baju santa clause pun salahh? Jangan lah bagi orang takutt dengan islam.

Bare in mind wahai saudaraku sekalian, Come on la, pemakaian tidak melambangkan hati seseorang pun. Bukan bererti pakai jubah itu baik. Ramai je kawan2 saya yang bertudung tapi abalkan solat, tapi yang free hair pula tak pernah lupa 5 waktu.

Jangan nilai orang bab pemakaian boleh tak? Lilahi, depan mata saya, Ada juga perempuan yang menutup aurat sepenuhnya , belajar tinggi ke universiti tapi peng0tor, pemalas, tinggal solat dan selalu melawan cakap orang tua.

Ada yang luaran nya nampak s0sial, belajar spm je tapi pembersih, utamakan solat, mengutamakan keluarga dan menghargai orang lain.

Jadi kenapa nak nilai dari LUARAN, Hello, cukup2 la nak cari kesalahan orang lain… yang berjubah bersongkok pun tidak semestinya baik kan? Pokok pangkalnya hati.

Eh, dah tak ada kerja gamaknya, anak ku Aisha Amaira yang baru 4 bulan pun nak k.ecam sbb pakai costume ni. Get a life pls.

Tak habis2 nak kec4mm, orang melamar secara terbuka pun korang sibuk nak kecamm, orang sweet2 buat video youtube pun korang kec4mm?cakap bab2 agama semua… tak suka, unfollow sudah,tak habis2 nak kec4mm artis?.

Takde keja gamaknya, eh tak suka, tak payahlah tengok, banyak lagi benda lain yang lebih utama untuk difikirkan daripada nak cari kesa.lahan orang lain.

Cuba tengok diri sendiri punya silapp. Saya pun tak sempurna. (mood rajin nak menulis) Will delete soon.

Ada benar juga apa yang diperkatakan Fasha. Mungkin niat sesetengah kita hanya mahu meraikan perayaan yang pelbagai di Malaysia, tidak lebih dari itu.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : KoolFM

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Dikec4m ‘Ustaz/Ustazah’, Fasha Sandha Pula Mengamvk"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*