“Rujuk Balik Ada Masih Kena M4ki..” – Dr. Erin

BEKAS isteri kepada pendakwah bebas, Da’i Nik Farhan yang dikenali sebagai Dr. Erin menasihati wanita agar tidak terlalu menunjuk-nunjuk pengorb4nan yang dilakukan sebagai ibu sehingga merendahkan peranan lelaki dalam keluarga.

Erin menerusi laman Instagram miliknya berkata, seseorang wanita itu perlu sedar bahawa mereka tidak akan dapat menjadi isteri dan ibu kepada anak-anak tanpa adanya seorang lelaki yang bergelar bapa.

“Wahai Hawa janganlah kita menjadi wanita yang hanya ingin orang melihat pengorb4nan kita sahaja. Tanpa Adam yang sudi memperisterikan kita belum tentu kita menjadi permaisuri.

Erin berkongsi nasihat itu di laman Instagram miliknya.

“Tanpa suami belum tentu kita merasa menjadi seorang umi. Suami atau isteri masing-masing ada pengorb4nan dalam rumah tangga ni,” ujarnya.

Dalam pada itu, Erin turut meminta netizen tidak masuk campur dalam perg0lakkan yang berlaku dalam sesebuah hubungan suami isteri.

Katanya, netizen juga perlu sedar kata-kata kes4t yang dilemp4rkan itu hanya menambahkan d0sa dan perlu meminta maaf kepada pasangan itu di akh1rat kelak.

“Suami isteri yang bergaduh ini paling lama enam bulan saja.

 

Suami atau isteri masing-masing ada pengorb4nan dalam rumah tangga ni

DR ERIN

BEKAS ISTERI DA’I FARHAN

“Ada yang dah rujuk balik dah pun tapi netizen yang m4ki hamun kutvk sampai leb4m tu bawa d0sa sampai l1ang lah4d. Sampai ki4mat esok kena cari mereka yang kita kutvk tu,” katanya.

Sebelum ini, Erin atau nama sebenarnya Noorainul Naqim Mohd Radzi mendakwa dia sudah dicer4ikan pada 27 April 2020 oleh Da’i Farhan.

Menurut Erin, percer4ian itu atas permintaannya dan keputusan tersebut dicapai hasil persetujuan bersama demi kebaikan semua pihak termasuk bekas madunya, Fatin Nurul Ain.

Dalam pada itu, Erin turut memberitahu Allah akan memudahkan urusan dan dia dapat menjalani kehidupan dalam keadaan baik jika menerima apa yang telah terjadi.

Erin pernah alami keguguran selepas dicer4ikan.

Menerusi laporan mStar pada 19 Jun lalu, Erin berkongsi berita sedih bahawa dia mengalami kegguran ketika kandungan memasuki usia dua bulan.

Kisah pasangan itu mula hangat diperkatakan selepasa Da’i Farhan mendedahkan dia sudah berkahwin dengan janda anak lapan di Makkah pada November tahun lalu.

Ia menjadi hangat apabila Da’i Farhan dilaporkan menceraikan isterinya, Fatin Nurul Ain selepas terdapat campur tangan pelbagai pihak.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : Mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Rujuk Balik Ada Masih Kena M4ki..” – Dr. Erin"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*