Michael Ang MenyesaI Mengaku Dirinya Mualaf

Pengarah dan penerbit kontr0versi, Michael Ang kesal keterbukaan mengaku dirinya mualaf mengundang pelbagai persepsi netizen termasuk komen berbavr neg4tif.

 

Dia mengaku timbul rasa kesaI mengumumkan dirinya sudah memeIuk Islam apabila setiap perlakuan terutama di laman sosial diperkatakan sejak lebih setahun lalu.

Mike, 44, mend4kwa netizen suka menghakimii perbuatannya dan tidak kurang juga mempersoalkan amalan dirinya sebagai mualaf.

“Lebih baik orang ramai tidak tahu saya mualaf. Saya lihat netizen suka menghaklmi. Apa saya buat semua salah. Ada antaranya, tidak salah pun atau tidak sengaja, tetap diadili.

“Contohnya, ada yang bertanya, saya sudah solat atau tidak. Saya tetap dengan pendirian tidak memuat naik atau berkongsi video sedang solat atau sebarang aktiviti keagamaan sekalipun, biarlah saya dengan Allah,” katanya kepada BH Online.

 

Michael memberi contoh, Uqasha Senrose pernah memuat naik video memaparkan dirinya sedang menunaikan solat di lokasi penggambaran.

“Apa yang berlaku, saya dihent4m… Netizen kata saya menunjuk-nunjuk,” katanya.

Michael tidak menafikan disebabkan prov0kasi netizen, dia terdetik berkongsi soal amal ibadatnya.

“Saya ada terfikir memuat naik foto sedang solat. Tetapi apabila difikir semula, untuk apa? Itu bukan cara saya.

“Tak kisahlah apa orang nak cakap, saya akan teruskan dengan cara saya,” katanya.

Michael yang memelvk Islam pada 2018, mengaku dirinya mualaf pada April tahun lalu apabila kad pengesahan agamanya tular.

Michael berkata, dia melengahkan pengakuan sudah memeluk Islam kerana enggan orang ramai menganggap tindakan itu sebagai tiket meraih populariti.

“Walaupun saya seorang mualaf, ia bukanlah tiket atau laluan saya untuk menembusi pasaran Melayu.

“Kalau boleh tengok laman sosial saya, saya tidak pernah memuat naik video yang menyentuh soal agama. Cuma, baru-baru ini, saya muat naik video mempersoalkan kenapa ustaz yang lahir dari program realiti terlalu cepat menghvkum artis.

“Sebaliknya, apabila rakan-rakan mereka terpalit dengan kontr0versi, selepas dua atau tiga minggu, barulah bersuara,” katanya.

Michael menjelaskan niatnya hanya berkongsi pandangan bahawa ustaz perlu belajar cara bercakap agar orang ramai mencintai Islam, bukannya membenc1 atau t4kut dengan Islam.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: – CARI

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Michael Ang MenyesaI Mengaku Dirinya Mualaf"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*