Pesawat Sriwijaya Air Yang Hilang Petang Tadi Telah Dijumpai. Apa Yang Pasukan SAR Jumpa Amat Mengejutkan

Operasi mencari dan menyelamat (SAR) yang digerakkan selepas pesawat Sriw1jaya Air terhem.pas menemukan cebisan d4g1ng manusia dan serpihan pesawat di perairan Kepulauan Seribu.

Ceb1san dag1ng berkenaan dipercayai milik penumpang pesawat berkenaan.

Laluan pesawat sebelum hilang dari radar

Untuk rekod, pesawat itu dilapor membawa 62 penumpang termasuk lima anak kapal dan dilaporkan terputus hubungan sebaik berlepas dari Lapangan Terbang Soekarno Hatta, Jakarta menuju ke Pont1anak, petang tadi.

Tribunnews melaporkan, cebisan dag1ng itu ditemui anggota kapal peronda Kementerian Perhubungan di lokasi yang didkwa menjadi titik pesawat Sriwijaya Air terhemp4s di Kepulauan Seribu.

Serpihan pesawat yang dijumpai

Kapten kapal, Eko berkata, hasil pemeriksaan awal mendapati cebis4n dag1ng yang ditemukan dipercayai dari b4dan manusia.

Selain itu, Eko juga memaklumkan penemuan bahan bak4r pesawat di lokasi kejadian.

Pihak berkuasa Indonesia juga sudah mengesahkan ins1den malang itu dan memaklumkan Presiden Indonesia mengarahkan gerakkan SAR secara besar-besaran dilakukan.

Terkini, Kedutaan Malaysia di Jakarta memaklumkan dalam kenyataannya bahawa tiada rakyat Malaysia dalam pesawat berkenaan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : HMETRO ONLINE

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Pesawat Sriwijaya Air Yang Hilang Petang Tadi Telah Dijumpai. Apa Yang Pasukan SAR Jumpa Amat Mengejutkan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*