“Hilang Deria Bau Dan…” Rea Dan Aepul Dedah Kesan Bila Positiif Covld

KUALA LUMPUR: Risiko jangk1itan pandemik COV1D-19 kini semakin menakvtkan. Bukan hanya masyarakat biasa, malah golongan selebriti juga dilihat beris1ko tinggi.

Peningkatan kes jangk1tan COV1D-19 membabitkan golongan selebriti semakin ketara, sejak kebelakangan ini. Sebelum ini, Ashraf Muslim, Puteri Aishah dan pelakon cilik, Puteri Rayyana Rayqa disahkan positif COV1D-19, sekembali menjalani penggambaran drama Demi di Inverness, Scotland pada Mac, tahun lalu.

Ia diikuti Alif Satar positif COV1D-19 selepas bertemu kontrak rapat yang disahkan dijangk1ti pandem1k berkenaan pada penghujung November, tahun lalu.

Jika dihitung, hanya berapa kerat golongan selebriti dijangk1ti COV1D-19. Bagaimanapun, beberapa selebriti disahkan dijangk1ti COV1D-19, sejak kebelakangan ini. Ia termasuklah Harris Anuar, Emma Maembong, Shima Anuar, Rea Kool FM dan Aepul Roza.

Rea atau nama sebenarnya, Tengku Nor Suriya Tengku Mohamad berkata, keadaan kesihatan suami, Faeez Ikhwan tidak menentu selepas dijangk1ti v1rus berkenaan.

“Setakat ini, keadaan saya dan anak, Dhia Madeena semakin pulih. Cuma, deria bau sahaja h1lang. Apa yang merisaukan saya adalah keadaan Faeez. Dia masih mengalami b4tuk dan dem4m tidak menentu. Sekejap dem4m, sekejap pulih.

“Keadaan kesihatannya sedikit sebanyak memberi tek4nan pada saya. Iyalah, perasaan seorang isteri tentulah risau apabila melihat suami dalam keadaan sedemikian.

“Buat masa ini, kami hanya menjalankan kuar4ntin di rumah dan tetap mengamalkan penjarakan fizikal dan pemakaian pelitup muka demi kebaikan bersama,” katanya turut mengambil pil vitamin sebagai raw4tan alternatif.

Dalam pada itu, Rea sempat juga menitipkan pesanan supaya tidak memandang ringan pemakaian pelitup muka.

“Faeez terkena jangk1tan hanya kerana tidak memakai pelitup muka ketika berada di studio. Jadi, saya harap semua orang dapat menjadikan pemakaian pelitup muka sebagai satu kemestian apabila berada dalam kumpulan orang ramai. Buka topeng hanya apabila kita seorang diri,” katanya kepada BH Online.

Sementara itu, vokalis kumpulan Drama Band, Aepul Roza memaklumkan, dia kini mula mengalami s1mptom selepas disahkan positif COV1D-19, beberapa hari lalu.

“Saya masih dem4m. Deria bau hilang, sejak dua hari lalu. Hari ini, deria rasa pula perlahan-lahan semakin hilang. Saya hanya menjalani kuar4ntin di rumah dan buat kerja pun dalam bilik sahaja,” katanya ketika dihubungi menerusi aplikasi WhatsApp.

Pun begitu, penyanyi yang popular dengan lagu Drama dan Kayangan itu meluahkan rasa syukur kerana isteri dan anaknya bebas dari jangk1tan pandem1k itu.

“Apabila mendapat tahu Leez Rosli dan anak, Nur Saffiya Alisha negatif, saya sangat lega. Perkara inilah yang paling dirisaukan apabila mendapat tahu saya positif COV1D-19.

“Saya tidak pasti daripada mana saya mendapat jangki1tan ini, tetapi saya memang ada kontak rapat dengan salah seorang rakan ketika bekerja tempoh hari,” ujar Aepul.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : Berita Harian

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Hilang Deria Bau Dan…” Rea Dan Aepul Dedah Kesan Bila Positiif Covld"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*