Selepas Sebulan, Anak Lelaki Syekh Ali Jaber Ded4h Punca Sebenar Kemat1an Bapanya

Pada 14 Januari yang lalu, kita dikejutkan dengan pemergian pendakwah terkenal di Indonesia mahupun di Malaysia, Syekh Ali Jaber. Beberapa hari sebelum pemerg1an arwh, Sheikh Ali Jaber telah disahkan pos1tif Cov1d-19. Namun, hasil ujian  saringan terakhir menyatakan bahawa ulama itu negatif bagi Cov1d-19.

Walaubagaimanapun, terdapat kekel1ruan di kalangan netizen tentang punca kemat1an Syekh Ali Jaber Terkini, anak sulung arwh, Al Hasan Ali Jaber telah membuat penjelasan.

Penjelasan mengenai kemat1an Sheikh Ali Jaber disampaikan melalui video  “Syekh Ali Jaber dan UYM Besanan? yang disiarkan di saluran YouTube Cerita Untungs, Selasa (9/2/2021).

“Dia mengh1dap penyak1t. Cuma ia tidak begitu burvk. Qadarullah terkena Cov1d-19, kerana dia juga menghid4pi penyak1t d4rah beku ( hyperk0agulability) tak salah saya sebelum terkena Cov1d-19,”- katanya.

“Walaupun kena Cov1d-19, tapi arw4h disahkan negatif selama beberapa hari. Mungkin kesannya ada ke sana ke mari. Sudah cukup lama,”- jelas Al Hasan.

Selepas itu, dia menyes4li sikap arw4h bapanya beberapa waktu sebelum pemerg1annya. Menurut Al Hasan, Syekh agak kurang bersemangat untuk menjaga kesihatannya, terutama setelah kejad1an arw4h dit1kam us1a menyampa1kan ceramah.

“Cuma dia sedikit … sedikit kurang bersemangat menjaga kesihatan, agak mal4s. Terutama setelah dit1kam, arw4h juga tidak memberi perhatian pada dirinya sendiri, “kata Al Hasan.

Pada September tahun lalu, Syekh Ali Jaber pernah ditikam oleh seorang pemuda yang tidak dikenali di Lampung setelah memberikan ceramah. Ketika dia tahu seseorang datang dan akan menceder4kannya, dia segera mengangkat tangannya untuk menutup leh3rnya. Kemudian, pi1au yang dibawa oleh pelaku men1kam lengannya.

Selepas kejadian men1kam, pelaku  segera ditangk4p oleh polis. Keadaan Syekh Ali Jaber dikatakan tidak ser1us. Syekh Ali Jaber mendvga pelaku melakukan perbuatannya kerana ada dorongan atau ada yang menyuruh.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: MURAI.MY

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Selepas Sebulan, Anak Lelaki Syekh Ali Jaber Ded4h Punca Sebenar Kemat1an Bapanya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*