Pernah bergelumang dgn b4by sug4r, Zul Yahya cerita satu persatu apa yg dia nampak

Zul Yahya berkata dia pernah bergelumang dengan b4by sug4r ketika bekerja sebagai pel4yan b4r suatu ketika dulu.

Berasa dia tidak lagi boleh terus meng.unci mulutnya, Zul Yahya tampil berkongsi pengalaman menelusuri ‘lor0ng gel4p’ bers4ma b4by sug4r dan kini dia bersuara atas dasar keprihatinannya terhadap golongan itu.

Kata pelakon itu, dia mahu menceritakan pengalaman itu sebagai menunaikan tanggungjawabnya terhadap agama selain menggesa rakyat negara ini mengh4lang kemungk4ran yang berlaku dalam kalangan orang Islam.

“Amat menakvtkan sekarang sebab dah banyak anak gadis yang terjeb4k menjadi b4by sug4r dalam kalangan siswi khususnya.

“Benda dah lama berlaku tapi hari ni makin tervk. Dan kita ta.kut, tutup mulut tapi sampai bila? Bukan masanya untuk kita zip mulut, sembunyikan dan biarkan kemungk.aran terselindung kerana b4cul.

“Wahai orang ada jawatan dan berkedudukan, berapa ramai anak kampung masuk belajar di universiti tapi esok ros4k dengan maksi4t? Siapa galakkan?” katanya.

Menurut Zul, gejala b4by sug4r atau sug4r b4by ini sering dikaitkan dengan penuntut universiti beragama Islam yang mementingkan hal-hal duniawi.

“B4by sug4r ni dalam bahasa k4sar t4nak, sebut tapi dalam bahasa halusnya orang panggil anak gula atau call girl. Senang, saya cakap pel4curan. Bangsa Melayu, agama Islam.

“Ditambah dengan zaman gajet dan manusia hari ni pentingkan hal duniawi yang berlebihan namun siapa yang jadi pembeli? Siapa galakkan? Tu yang buatkan gej.ala ini semakin berkembang,” katanya.

Menceritakan kisahnya, pelakon terkenal era 1990-an itu mended4hkan, sebelum menceburkan diri dalam bidang seni dia pernah menjadi pel4yan b4r (b4r tender) di kela.b-kela.b m4lam.

Dan dari situlah kata Zul dia bergelum.ang dengan kehidupannya bersama sug.ar ba.by.

“Wallahi, dulu saya hidup dalam zam.an gel.ap. Alhamdulillah Allah SWT tak m4tikan saya dalam gela.p. Bukan saya nak buka a.ib, masa tu saya tak fikirkan agama, tak fikir padang Mah.syar, kerja hanya untuk keperluan hid.up.

“Saya pernah duduk dengan call g.irl, pernah bersembang dengan mereka, pernah bersama mereka dan pernah hidup dengan mereka,” katanya.

Pada masa sama, Zul, 47, juga mended.ahkan sik.ap “mun4fik” segelintir pihak yang sepatutnya menceg4ah gejala tersebut namun sebaliknya mereka sendiri melakukan kemungk4aran.

“Tu sebab saya tak hormat pada ahli politik, tak hormat pada VIP. Saya tengok berlaku depan mata. Saya bukan nak sal4hkan satu jabatan atau satu kementerian.

“Tapi ni melibatkan G.R0. Sewaktu saya kerja kel4b mal4m di Jalan Raja Chulan, sepatutnya orang yang datang tu cegah maksi4t dan kemungk4ran, tapi dia boleh pula jadi tetamu dan berkara0ke dengan G.R0 tu,” katanya.

Kata Zul lagi, sememangnya negara ini banyak mendirikan masjid, namun usaha menghidupkan agama di sekelilingnya masih belum mencukupi.

Justeru, katanya kebejatan yang berlaku sekarang ibarat petunjuk dari Allah untuk orang ramai agar tidak membiarkan semakin ramai anak gadis terus hidup dalam m4ksiat.

“Kenapa Allah susahkan kita untuk datang dan mengimarahkan masjid? Berapa banyak majid dalam Malaysia macam cendawan tumbuh. Namun ia hanya bangunan, tak hidup agama dan dakwah di sekelilingnya,” katanya.

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://trendingsangat.pw/2021/02/pernah-bergelumang-dgn-b4by-sug4r-zul-yahya-cerita-satu-persatu-apa-yg-dia-nampak/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Pernah bergelumang dgn b4by sug4r, Zul Yahya cerita satu persatu apa yg dia nampak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*