‘Saya Hidap Gngguan Ment4l’ – Faezah Elai

PETALING JAYA – Pelakon Faezah Elai mengakui menghidap beberapa masalah mental antaranya anx1ety dis0rder, OCD (obsessive compulsive disorder) dan insomnia.

Menurutnya, masalah insomnia telah dihidapi lebih 20 tahun lalu dan telah mendapatkan raw4tan dengan mengambil ubat sejak berusia 12 tahun.

“Saya juga boleh tidak tidur seharian, dapat tidur sekitar satu atau dua jam sehari sudah memadai. Semakin dewasa, saya dapat mengawal masalah itu ke­rana tidak mahu terlalu bergantung dengan ubat tidur.

“Namun, selepas berkahwin dan mempunyai anak, masalah mental yang lain seperti anxiet­y dan OCD bertambah tervk,” ujarnya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Disebabkan masalah tersebut, pelakon berusia 38 tahun itu atau nama sebenarnya, Noor Faezah Md. Elai juga terlalu banyak berfikir sehingga kadangkala menjejaskan rutin hariannya.

“Memandu kereta pun saya rasa begitu penat kerana terlalu fokus. Suami juga tidak boleh bawa kereta terlalu laju.

“Anak-anak juga faham dan mereka tidak akan menyentuh benda-benda kotor nanti ibu mar4h,” kata isteri kepada pe­ngarah drama, Heykal Hanifah itu.

Namun, apa yang membimbangkannya anak sulungnya Dealova Heyrinna, 8, juga telah menunjukkan tanda-tanda menghidap Ins0mnia.

“Dea (Dealova) tidur 2 pagi itu pun perlu paksa. Ibu saya juga mengh1dapi masalah sama,” ujarnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: KOSMO

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘Saya Hidap Gngguan Ment4l’ – Faezah Elai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*