Benda Dah Tersebar. Ini Tegran Padu Naim Daniel Buat Janna Nick Dan Ayat Dia Makan Dalam Betul

” Saya pernah lalui situasi sama, dapat berpuluh ribu komen tapi saya ambil pendekatan untuk berdiam diri sahaja.

Itu kata-kata penyanyi Naim Daniel yang menceritakan pernah mengalami pengalaman serupa dikec4m oleh peminat-peminat Kpop, sebelum ini.

Atas sebab itu, Naim Daniel menasihatkan pelakon Janna Nick agar ‘menghilangkan’ diri daripada media sosial buat seketika sehingga keadaan kembali reda.

Menurut Naim atau nama sebenarnya, Muhammad Naim Daniel Baharin, 24, langkah itu adalah yang terbaik kerana ia boleh memberikan masa untuk Janna menenangkan diri selepas terlibat dalam konflik dengan peminat Kpop.

”  Jangan pula apabila ada api, kita balas dengan minyak… sebaiknya simbah dengan air.

” Sebenarnya orang nak tengok kita melatah, kalau kita melatah memang orang tepuk tangan. Perkara itu akan makan diri kita balik.

” Jadi saya rasa ia adalah tndakan yang baik Janna ambil masa ini untuk cool down daripada media sosial buat sementara waktu untuk reflek balik, itu yang paling penting,” katanya kepada mStar.

Nama Janna sekali lagi menjadi buah mulut net.izen apabila dikatakan mencetuskan kontr.oversi hingga mengu.ndang kemar.ahan peminat Kpop.

Ia gara-gara video Janna yang dikatakan mempersendakan kemat.ian ahli kumpulan Shinee, Kim Jong-hyun pada 2017 serta dida.kwa mengh.ina anggota kumpulan BIackp.ink, L.isa Man.oban.

Janna bagaimanapun tampil membuat lap.oran po.lis bagi mempertahankan diri pada tengah malam Ahad kerana mendkwa dif.itnah.

Dalam pada itu penyanyi lagu Sembah ini juga bagaimanapun mengingatkan semua pihak khususnya golongan selebriti agar sentiasa berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan terutama sekali apabila melibatkan hal kemat.ian atau perbuatan memperse.ndakan nama seseorang.

” Apabila salah penggunaan nama dan isu kemat.ian dibuat main, bagi saya itu adalah isu yang berat.

” Sebagai pemain industri (anak seni) kita perlu ada common sense dalam memberikan pandangan atau untuk jayakan sesuatu sebab ia adalah periuk nasi kita juga.

” Kita perlu tahu setiap apa yang kita buat pasti akan ada kesannya, sama ada ia menaikkan kredibiliti kita atau menjunamkan lagi karier di kemudian hari,” katanya.

Naim juga berharap insiden ini dapat memberi pengajaran kepada semua agar sentiasa berfikir sebelum mengeluarkan apa-apa kenyataan yang boleh menggu.ris perasaan mana-mana pihak.

” Apabila dah jadi perkara macam ini, ia bagi satu pengajaran yang besar untuk semua orang, bukan untuk Janna sahaja… saya cakap secara menyeluruh.

” Kita tak tahu kata-kata yang kita ucapkan boleh memberikan kesan kepada orang, oleh itu kalau tiada benda baik yang nak dicakap, lebih baik kita diam sahaja.

” Saya juga harap semua urusan Janna dipermudahkan. Saya tahu tiada orang yang sempurna dalam dunia ini, begitu juga dengan artis.

” Kami tidak sempurna, kami pun ada ce.la masing-masing cuma janganlah kita sendiri yang membuka pekung itu,” ujarnya lagi.

Naim sebelum ini pernah dikec.am peminat BIackp.ink yang digelar Blink gara-gara menyunting foto dia bersama salah seorang anggota kumpulan itu, Rose di Instagram.

Tndakannya itu dikec.am Blink sehinggakan dia pernah menerima pelbagai mesej peribadi berba.ur ug.utan di laman sosial.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Benda Dah Tersebar. Ini Tegran Padu Naim Daniel Buat Janna Nick Dan Ayat Dia Makan Dalam Betul"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*