Sempat Buat Countdown Menanti Hari Bahagia, 16 Jam Sebelum Nikah…Bakal Suami Dijemput Ilahi

Tidak dapat digambarkan perasaan seorang gadis yang dikenali sebagai Papiule, apabila dia kehil4ngan bakal suaminya yang men1ngg4l dunia 16 jam sebelum majlis akad nikah mereka berlangsung.

Apa yang lebih meruntun hati, apabila video kiraan lima hari sebelum majlis mereka berlangsung turut dikongsi oleh gadis ini menerusi laman TikToknya yang berjaya membuatkan rata-rata warganet berasa seb4k.

Foto: Tangkap layar video

Menerusi video tersebut, dapat dilihat gadis itu begitu teruja menanti hari penuh bahagianya dan sempat mengira detik-detik bermakna bermula hari kelima dan diikuti hari yang seterusnya. Dua hari sebelum majlis akad nikah berlangsung, dia sempat berkongsi upacara tradisi yang dilakukan di Indonesia sebelum pengantin perempuan itu sah bergelar isteri.

Namun, apa yang menyed1hkan apabila detik bermakna dalam hidupnya berubah apabila bakal suaminya dijemput oleh Allah S.W.T. 16 jam sebelum majlis itu berlangsung. Bahkan, foto gadis ini bersama ahli keluarganya yang lain turut diletakkan di dalam video tersebut. arw4h yang dikenali sebagai Dzulfikar Attras merupakan bakal doktor yang tidak lama lagi akan menamatkan pengajiannya.

Selamat jalan pak doktor, tugas kamu dah selesai di dunia dan mencintai aku sehingga nyawamu dic4but. Aku bahagia dengan kamu dan tidak ada sebarang kekurangan pun sepanjang mengenalimu. Jalan dengan tenang, dengan senyumanmu yang lebar.

Walaupun, berat untuk diterima namun gadis ini terpaksa akur dengan segala ketentuan yang telah ditetapkan olehNya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by OFFICIAL MAKASSAR INFO (@makassar_iinfo)

Ketabahan seorang gadis

Sumber: Makassar Info

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : Ohbulan

 

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Sempat Buat Countdown Menanti Hari Bahagia, 16 Jam Sebelum Nikah…Bakal Suami Dijemput Ilahi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*