“Kahwin Di Siam Sebagai Isteri Kedua?”- Chef Wan Luah Rasa Keccewa, Ini Penjelasan Serina

Agak kec0h juga semalam apabila Serina Redzuawan mengumumkan bahawa dirinya sudah pun bernikah bersama jejaka pilihan bernama Aidid.  Lebih mengejvtkan apabila bapanya, yang merupakan Chef selebriti terkenal, Datuk Redzuawan Ismail atau dikenali sebagai Chef Wan hanya mendapat tahu mengenai pengumuman pernikahan anaknya, daripada kakaknya semalam.

Menerusi satu hantaran satu hantaran di Instagram berkata, Serina memang ada beritahu mahu melangsungkan pernikahan sebelum Ramadan, namun rupa-rupanya dia sudah bernikah di Thailand.

“Dia umumkan dalam IG (Instagram). Saya sangat terkejvt. Dua minggu lalu, dia (Serina) berkeras nak menikah juga sebelum puasa. Dia juga kata sudah bernikah di Thailand. Hati saya ibarat dip4nah pet1r ketika itu.

Menurut Chef Wan, dia tidak terkejvt pun diketepikan sebegitu oleh Serina. Namun, sebagai bapa, dia semestinya sangat terk1lan dengan tind4kan anaknya itu.

“Saya tak mel4rang pun dia nak menikah. Pergi nikah di Siam (Thailand) sudah lama itu baru bagi tahu bapanya, awak fikir bagus budi bahasa anak jenis begini?

Satu lagi perkongsian di Instagram Chef Wan seakan memberi tamparan hebat buat semua kerana ada kemungkinan Serina adalah isteri kedua kepada individu bernama Aidid.

Ada segelintir manusia yang tak tahu hujung pangkal cerita Rina kawin ni att4cked me openly and bl4med me konon tak kasi dia nikah cepat.

Look in the 1st place i never objected.

Everyone baca kan in my past update i shared my conversation with them at my home first time.

Saya bergvrau lagi dan suruh sabar berapa bulan lagi when he told me dia baru jumpa Rina 2 X…

Ini dari mulut suami dia.

Tak cerai bini tua lagi depan saya dia kata dah cer4i!

Itu sebab saya minta surat cer4i.

Nak la s1asat dulu sebelum nikah kan mereka.

Rupanya ada orang bagi tahu saya yg mereka dah kawin di Siam ( bila dan how u need to asked them)

Bila saya tanya Rina last week baru dia confessed!

Why di rumah saya berboh0ng ini semua sampai saya shared the true coversation in public.

What kind of a man bawa anak saya kawin ke Siam as no 2?

What kind of a daughter that would do that to a father sampai desperate sangat ke?

 

Walaupun rasa terlvka, Cef Wan tetap mendoakan kebahagiaan perkahwinan anaknya itu. namun

“Pada tahap ini, saya pasti mana-mana ibu bapa akan berkongsi perasaan sebagaimana apa yang saya alami sekarang. Kita doakan terbaik untuk pernikahan mereka ini sudahlah,” katanya.

Serina terangkan situasi sebenar

Melalui satu lagi perkongsian daripada Serina, katanya dia tidak bernikah di Siam seperti diperkatakan ramai. Mereka bernikah di dalam negara secara tertutup.

Assalamualaikum, tujuan post Serina hari ni nak jelaskan kekeliruan dan nak minta netizen jangan mudah nak hukvm orang lain dengan menambah fitn4h kepada Serina & Suami. Lepas papa tulis dia tak tau kami nikah, dan dia kata kami kawin di siam itu adalah “TIDAK BENAR” KAMI BERNIKAH DI SEBUAH NEGERI DALAM MALAYSIA.

*Jadi berhentilah buat tudvhan serta fitn4h , besar d0sa nya nak menjawab di akh1rat kelak. Sebab itu kalau kita tak tau jangan kita memandai nak komen dan hent4m org lain. Secara jujur papa dah tau kami nikah i dah maklum kan pada papa, suami pun dah berjumpa dengan papa. Also i nak jelaskan Suami i bukan suami orang duda , sebelum kenal i pun mereka dah ada masalah perkahwinan jarak jauh dan mereka belum ada zur1at. Jangan menudvh Suami i yang tak benar.

I pun terkejvt papa cakap kami kawin di Siam, fikir lah Logik border pun tutup mana ada bukak, Astaghfirullahalazim, cuba doakan yang baik baik jangan jadikan social media tempat tambah d0sa mengvmpat, f1tnah dan m4ki hamvn org lain. Semua yang terjadi atas izin Allah jodoh kami dah tertulis. Memang I akui ramai yg hasut papa dan cucuk papa macam macam suka tengok keluarga kami hancur. I always respect my father. Kami tak ada masalah pun selama ni. Infact papa sendiri ada post di IG dia sebelum ni dia restu hubungan kami bernikah benda baik halal kan hubungan di tuntut dalam Islam. Siap cakap makan makan di Restoran Papa je nanti utk kenduri jamuan doa selamat. Apa pun i maafkan org yang f1tnah dan cuba h4ncurkan keluarga kami moga Allah beri org ini hidayah.Tolong hormat juga keluarga belah mertua Serina. Mereka pun ada perasaan. Akhir kata Doakan perkahwinan kami bahagia hingga akhir hayat.

 

Moga ada jalan penyelesaian di antara Serina dan ayahnya. Apa pun, tahniah diucapkan buat Serina dan suami atas pernikahan ya!

Sumber: Instagram 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: KOOLFM

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kahwin Di Siam Sebagai Isteri Kedua?”- Chef Wan Luah Rasa Keccewa, Ini Penjelasan Serina"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*