Akhirnya terbongkar cerita sebenar tentang isteri ini tetap sayang suami dia walaupun dah jadi mak nyah

Sejak semalam, tul4r di media sosial mengenai kisah sepasang suami isteri dari Kelantan yang meraih perhatian warganet.

Ia selepas mereka mendedahkan kisah peribadi yang selama ini menjadi buah mulut masyarakat sekeliling menerusi video di Tiktok.

Kisah mereka bukan sesuatu yang biasa dalam kalangan masyarakat, tambahan lagi apabila melihat si isteri bersuamikan seorang IeIaki ‘mak nya.h’.

Pasangan suami isteri itu mula mendapat perhatian di TikTok apabila si suami yang menggunakan akaun bernama Abe_pink86, mendedahkan dia masih bahagia bersama isterinya walaupun sudah menukar diri menjadi seorang ‘mak nya.h’.

Turut dikenali sebagai Abe Pink, IeIaki yang berusia 35 tahun itu berkongsi cerita perubahan penampilannya menerusi beberapa video yang dimuat naik di aplikasi TikTok.

VIDEO :

Menurutnya, dia mengubah penampilan kepada seorang wanita sejak beberapa tahun lalu.

Walaupun sudah beristeri, dia nekad dan tetap meneruskan niat menukar dirinya menjadi mak nya.h.

Namun begitu, dia dan isteri tidak pernah terfikir untuk berpisah dan masih menjadi pasangan suami isteri yang sah.

Malah, isterinya yang dikenali sebagai Yana tetap setia bersama dan menerima segala kekurangan yang dimiliki oleh si suami dengan redha.

Ujian Allah

Mungkin perubahan yang berlaku terhadap Abe Pink merupakan satu ujian dan dugaan Allah ke atas dirinya. Abe Pink turut menyatakan dia juga tidak meminta perkara itu terjadi ke atas dirinya.

Dalam pada itu, majoriti pengikut mendoakan agar dia berubah ke jalan yang benar, malah Abe Pink sendiri memohon warganet mendoakan supaya dirinya kembali ke fitrah asal sebagai seorang IeIaki.

Isterinya turut menerima pujian dan disifatkan sebagai seorang yang ‘tabah’ kerana sanggup menerima kekurangan suaminya dengan seadanya.

Daripada kita menge.cam, lebih baik kita doakan agar dia terbuka hati untuk menjadi IeIaki sejati kembali suatu hari nanti.

Boleh tak jika dikatakan bahawa mereka ini tergolong dalam golongan ‘IeIaki istimewa’ yang dipilih oleh Allah swt untuk diuji.

Jika mereka berjaya melalui ujian ini, boleh jadi kedudukan mereka akan lebih baik daripada `IeIaki normal’ yang tidak diuji sebegini.

Sebagai peringatan, Rasulullah saw telah bersabda : `Bukan dari golongan kami siapa sahaja wanita yang menyerupai IeIaki dan siapa sahaja IeIaki yang menyerupai wanita’ Musnad Ahmad, No. 6875 dengan sanad yang dinilai hasan oleh Ahmad Syakir)

Bahkan, `Abdullah ibn `Abbas r.a. menerangkan bahawa : `Rasulullah saw melaknat IeIaki yang menyerupai wanita dan wanita yang menyerupai IeIaki’ (Sahih al-Bukhari, No. 5546)

Kepada mereka yang pernah tersasar, masih belum terlewat untuk kembali ke jalan yang sebenar.

VIDEO :

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:oijom

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Akhirnya terbongkar cerita sebenar tentang isteri ini tetap sayang suami dia walaupun dah jadi mak nyah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*