Punca Khalis Spin Terlantar Sak1t Akhirnya Terb0ngkar?

ADIK kepada Allahy4rham Achik Spin, Khalis dikhabarkan sedang s4kit ketika ini.

Perkara itu dimaklumkan menerusi satu hantaran di Facebook Rumah Penerbitan yang meminta orang ramai agar mendoakan kesembvhan buat penyanyi berusia 33 tahun itu.

“Khalis adalah adik kepada Allahy4rham Achik Spin dikhabarkan sedang s4kit ketika ini. Beliau yang popular dengan lagu Semakin Rindu nyanyian bersama kumpulan The Real Spin.

“Mohon doa bersama agar beliau kembali pulih seperti sediakala dan dipermudahkan segala urusan kita bersama,” tulisnya dalam hantaran tersebut.

Dalam hantaran tersebut juga turut dimuat naik gambar terkini Khalis yang kelihatan kurvs dan terpaksa dipapah oleh ahli keluarganya.

ABANG KEPADA PENYANYI TAJUL

Penyanyi Tajul menerusi laman Insta-story nya menitipkan doa buat abang tercinta yang juga bekas vokalis Spin, Khalis selepas dia dilaporkan mender1ta s4kit.

Tidak Tol4k Kena Buat4n Orang

Memetik laporan Mstar Online, Khalis atau nama sebenarnya Tajul Arif Noor Md Shari,33 sedang menerima raw4tan di Hospital Tuanku Ja`afar (HTJ) Seremban, Negeri Sembilan selepas dikejarkan ke hospital pada malam Rabu. Dedah Tajul, dia tidak menolak abangnya berkemungkinan terkena bu4tan orang atau ilmu hit4m.

“Wallahualam, saya tak berani nak kata apa berhubung s4kit abang saya. Tapi siapa yang tengok gambar dia tu mungkin akan faham.

“Dia s4kit sejak empat atau lima hari yang lalu. Kemudian semalam (Rabu) dia dibawa ke hospital,” katanya kepada portal tersebut

Peminat Doakan Kesihatan Khalis

Dalam perkembangan berkaitan, menerusi carian Murai.my ke akaun Instagram adik kepada Allahy4rham Achik Spin itu mula dibanj1ri komen oleh para peminat.

Rata-rata meluahkan rasa terkejut serta mendoakan agar Khalis kembali sembuh seperti sedia kala. Terdahulu, perkembangan terkini Khalis menjadi tanda tanya selepas foto penyanyi itu yang didukung oleh seseorang tul4r di media sosial.

Temubual bersama Penyanyi, Tajul Ariff ketika hadir pada Program CSR Jalinan Kasih Aidilfitri bersama Anak-Anak Yatim di Espira Sri Petaling.

“Orang mcm ni kita cakap pun tak guna,Dia tak akan berhenti, kalu dia nak buat, dia buat jugak”

VIDEO :

ADA YANG CAKAP ADIK ACHIK SPIN, KHALIS SAKI1T SEBAB AMBIL DAD4HH,ISTERI KHALIS TAMPIL BERI PENJELASAN

Kuala Lumpur: “Suami saya tidak merokok, apatah lagi nak ambil da.d4h,” kata Zalina Azman, 40, isteri penyanyi kumpulan The Real Spin, Khalis Shari menafikan komen negatif segelintir netizen yang mengaitkan suaminya dengan penyalahgunaan da.d4h berikutan tular gambarnya dalam keadaan terlalu kurus dan cengkung.

Terdahulu, tular di media sosial foto Khalis atau nama sebenarnya Muhammad Khalis Md Shari, 32, yang kelihatan amat pucat serta badan yang kurus didukung seseorang masuk ke dalam kereta untuk dibawa ke hospital.

Lebih menyedihkan, kebanyakan komen netizen berkaitan foto itu mendakwa Khalis menjadi begitu disebabkan sak1it akibat mengambil da.d4h.

Zalina ketika dihubungi mengakui foto yang tular itu adalah suaminya, namun orang ramai tak perlulah menjatuh hukum lebih awal terhadap Khalis tanpa tahu mengenai tahap kesihatannya.

“Suami saya seorang yang anti da.d4h dan dia juga bukan perkok. Keadaan kesihatannya kurang baik disebabkan pen.yakit kencing manis yang dihidapi selama ini.

“Khalis hanya diketahui menghi1dap kencing manis, Februari lalu apabila dia dimasukkan ke ke Unit Raw4tan Koro.nari (CCU) Hospital Tuanku Ja’afar (HTJ) Seremban kerana paras gula dalam badan terlalu tinggi,” katanya kepada Harian Metro.

Ditanya mengenai tubuh Khalis terlalu kurus dan wajah cengkung, Zalina berkata, berat badan suaminya yang kini masih dirawat di HTJ sejak kelmarin hanya 32 kilogram (kg) berbanding sebelum sak1it, 50kg.

Zalina berkata, pagi kelmarin Khalis masih dalam keadaan baik, bagaimanapun pada waktu tengah hari dia tiba-tiba separuh sedar.

“Saya cuba memanggilnya tetapi tiada respon sebelum kami membawanya ke HTJ. Dia kemudian dimasukkan ke zon merah jam 5 petang hingga 11 malam kelmarin. Selepas itu baru dia ditempatkan di wad biasa.

“Bagaimanapun, semalam dia mula sedar dan sudah boleh bercakap. Namun, tubuhnya masih sangat lemah serta kurang bertenaga,” katanya.

Menurut Zalina, doktor memaklumkan suaminya menjadi lemah dan tidak sedarkan diri kerana kandungan garam dalam badan menurun akibat tiada selera makan termasuk kurang minum.

“Apapun, saya mohon hentikan komen- komen negatif terhadap suami terutama dakwaan dia mengambil barang terlarang itu.

Sebagai isteri, saya kesal suami didakwa sebegitu sedangkan dia sebenarnya dalam keadaan sa.kit.

“Saya juga mohon doakan yang baik-baik buat suami dan semoga dia kembali pulih.

Saya tahu mulut orang tak boleh ditutup dan kami hanya mampu positif saja menghadapi perkara ini,” katanya.

Khalis yang juga adik kepada Allah.yarham Achik Spin dan abang kepada penyanyi, Tajul Ariff pernah popular dengan lagu Semakin Rindu pada 2017. Video muzik lagu itu di YouTube sudah mencatat 10 juta tontonan.

VIDEO YANG PERNAH VIRAL SEBELUM INI KETIKA BELIAU BERKERJA SEBAGAI PENGAWAL KESELAMATAN

“Saya seorang ketua keluarga dan bersama isteri, membesarkan tujuh anak iaitu Muhammad Zaidy, 17: Siti Rusnaida Umierah, 14: Rozanna, 12: Muhammad, 9: Siti Nurisyah, 6: Natasya Farhana, 17 dan Nurul Syafiqah, 14.

“Tiga daripada mereka ialah anak tiri, dua anak sendiri dan dua lagi anak saudara sendiri iaitu anak kakak ipar yang kematian suami

“Saya amat bahagia mempunyai keluarga besar ini dan tak pernah anggap satu beban untuk menyara mereka,” katanya kepada Harian Metro.

Mengulas mengenai pekerjaannya, Khalis mula bekerja sebagai pengawal keselamatan di sebuah syarikat swasta pada Februari lalu.

“Ia cadangan daripada abang sepupu saya sebagai cara saya mencari pendapatan sampingan.

“Saya bersetuju kerana saya perlu berdikari dan bukannya anak bujang yang ditanggung oleh ibu bapa.

“Lagipun bukan selalu saya terima undangan menyanyi dan apa salahnya saya memenuhi masa dengan bekerja daripada terbuang begitu sahaja,” katanya.

Kisah Khalis yang pernah bergelar penyanyi kumpulan Real Spin mula viral apabila videonya sedang bertugas disiarkan secara live di Facebook pada April lalu.

“Semuanya berlaku secara spontan apabila seorang rakan memuat naik video yang dirakamnya.

“Mulanya saya ingat video biasa untuk dihantar kepada kawan-kawan di WhatsApp tapi rupanya dia buat live di Facebook.

“Nak tak nak orang dah tahu kerja sebenar saya dan saya tak perlu marah.

“Saya tak kisah nak buat kerja apa pun termasuk berniaga di pasar malam untuk cari rezeki buat keluarga,” katanya yang memilih bekerja syif biasa sebagai pengawal keselamatan.

Dia sebaliknya mengambil kesempatan itu apabila mengadakan sesi nyanyian secara live ketika sedang bekerja kepada peminat.

“Setiap kali buat live, tontonan semasa saya mencatat jumlah 2,000 peminat.

“Ini cara saya berinteraksi dengan peminat dan apabila tamat sesi live, saya berjaya dapat lebih 100,000 tontonan keseluruhan

“Tapi sesi live ini bukan dibuat setiap masa dan dibuat ikut masa tertentu sahaja,” katanya.

Khalis kini tampil secara solo menerusi single berjudul Selalu Rindu bersama syarikat Solaris Music Entertainment.

Kumpulan Real Spin yang popular dengan lagu Semakin Rindu ambil keputusan berehat buat sementara waktu kerana komitmen anggotanya terhadap kerjaya dan keluarga

“Kami tak berbalah dan lagu single terbaru ini juga juga ciptaan anggota The Real Spin,” katanya.

Adik Khalis iaitu Tajul juga aktif sebagai penyanyi dan popular dengan lagu Sedalam Dalam Rindu.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: https://justbdallnews.com/2021/04/20/khalis-punca/?fbclid=IwAR1mGMSB_KIvWp-txzFPltN8GqbYtiOKvUVCZ4q61tBN0gw_sV3uNXOekKg

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Punca Khalis Spin Terlantar Sak1t Akhirnya Terb0ngkar?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*