Rmai tertanya2 punca Lan PetPet Mngamok. Saiful Apek Mula Bersuara cerita perangai sebenar kawannya

Pelawak dan pelakon Saiful Apek mengakui tidak tahu menahu mengenai kontr0versi melibatkan rakan baiknya, Lan Pet Pet yang tular sehinggalah diberitahu oleh pihak lain.

Apek berkata, dia juga tidak menghubungi sahabatnya itu untuk bertanyakan mengenai perkara tersebut.

“Saya tahu mengenai cerita tersebut pun selepas diberitahu orang lain. Saya juga tidak menghubungi dia sebab saya kenal sahabat saya.Saya tak ada hubungi dia untuk bertanya atau apa. Berilah dia ruang, kita tidak tahu apa sebenarnya yang dilalui.

Saya berkata begini bukan kerana nak ‘back-up’ kawan atau apa, tetapi sebagai orang luar kita tidak seharusnya campur tangan atau terlalu cepat ‘jatuh hukum’.Kami (Senario) ini dah macam ahli keluarga. Sejak dulu pun kalau salah seorang ditimpa masalah atau kontroversi, masing-masing akan biar keadaan ‘sejuk’ dulu dan tunggu masa yang sesuai untuk bercakap,” katanya kepada Gempak.

Tambah Apek, sepanjang mengenali Lan Pet-Pet, sahabatnya itu bukan seorang yang panas baran atau cepat melenting.

“Mungkin ada sesuatu yang trigger dia bertindak di luar kawalan. Sebab saya sendiri pun pernah dilemparkan kata-kata tidak sepatutnya oleh haters.Tetapi saya berjaya managed dan mungkin itu kekuatan saya berjaya mengelak dan tidak memanjangkan isu. Cara masing-masing untuk mengatasi tekanan.

“Saya rasa fitrah manusia, terlajak melakukan sesuatu yang khilaf. Apapun kami adik-beradik Senario tidak pernah menilai sesama sendiri, kami dah faham sesama sendiri,” katanya.

Apek ditemui pada Malam Aspirasi & Anugerah Vieura 2021 di Bangi Avenue Convention Centre, Bangi malam tadi (Selasa).Pada malam Ahad lalu video Lan Pet Pet memukul seorang lelaki dipercayai penghantar makanan menarik perhatian netizen selepas tular di media sosial.

Menerusi video yang dirakam pengguna jalan raya, pelawak dan pelakon popular itu dilihat merangkul leher lelaki terbabit dan memukul kepalanya.

Dalam pada itu Polis mengesahkan telah menerima l.aporan dari pelawak popular, Lan Pet Pet berhubung perg.aduhan memba.bitkan dia dengan pekerja syarikat penghantar makanan yang tular dalam media sosial.

Dalam kejadian kira-kira pukul 6.30 petang pada Sabtu lalu, satu video berdurasi 23 saat itu tular menunjukkan artis terbabit berse.lisih faham dengan seorang penunggang syarikat penghantar makanan di hadapan kedutaan Russia.

Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Superintenden Ashari Abu Samah berkata, setakat ini, polis hanya menerima l.aporan daripada pelawak terba.bit sementara penunggang motosikal itu masih belum tampil.

“Perg4duhan itu dikatakan terc.etus akibat selisih faham di jalan raya. Polis meminta kerjasama individu yang terb.abit untuk tampil membuat laporan supaya s.iasatan dapat dijalankan,” katanya di sini hari ini.

Mengulas lanjut, Ashari memberitahu, orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat boleh menyalurkannya ke Hotline Polis Kuala Lumpur, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Wangsa Maju atau mana-mana balai polis yang berdekatan.

Terdahulu, tular video seorang lelaki dipercayai Lan Pet Pet memvkul seorang lelaki dipercayai penghantar makanan.

Menerusi video yang dirakam pengguna jalan raya itu, pelawak dan pelakon dari kumpulan Senario itu dilihat mer4ngkul leh3r lelaki terb.abit dan memvkul kepalanya.

Dalam masa sama, Lan turut ditenangkan oleh tiga lagi lelaki daripada terus memvkul lelaki itu dalam keja.dian yang berlaku di tepi jalan raya itu.

Dalam keadaan marah, Lan turut menjerit dengan kata-kata berbaur am.aran, ‘Hang duduk Tropicana nak tunjuk sa.ms3ng kat aku. Hang tau dak aku sapa?’.

Sebelum ini, Lan atau nama sebenarnya Mazlan Ahmad, 51, mence.tuskan kegemparan ramai apabila mem.ukul seorang pengawal keselamatan, Yahya Manap atau Pak Ya, 71, pada 6 April 2019.

Dia didenda RM 2,000 oleh M.ahk4mah M.ajistret Seremban pada 15 April 2019 selepas meng.aku bersa.lah terhadap perbu.atan yang dilakukan di Acacia Park Desa Jati, Nilai, Negeri Sembilan.

Sumber:GEMPAK

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Rmai tertanya2 punca Lan PetPet Mngamok. Saiful Apek Mula Bersuara cerita perangai sebenar kawannya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*