Tersebar rakaman keluarga Neelofa ‘happy’ dpt sambut raya bersama. Nabila sempat delte

TAK habis-habis cerita membabitkan keluarga selebriti sensasi, Noor Neelofa Mohd Noor menjadi sasaran kritikan netizen di media sosial.

Kali ini video sambutan Aidilfitri keluarga usahawan itu mencetuskan pertikaian ramai apabila mereka did4kwa melanggar prosedur operasi standard (SOP) ditetapkan Majlis Keselamatan Negara (MKN) yang tidak membenarkan ziarah sempena Hari Raya.

Bagaimanapun video yang dipercayai dimuat naik kakak kepada Neelofa iaitu Noor Nabila Mohd Noor di Instagram pada pagi 1 Syawal lalu dipadam dalam tempoh singkat.

Menerusi video berdurasi 26 saat itu, kelihatan ahli keluarga Neelofa saling bersalaman dan berpelukan di pagi lebaran yang disambut pada Khamis lalu.

Antara yang kelihatan dalam video itu ialah suami Neelofa, Haris Ismail atau PU Riz; suami Nabila, Engku Emran Engku Zainal Abidin serta anaknya, Engku Aleesya serta ibu dan bapa tiri Neelofa, Datin Noor Kartini Noor Mohamed dan Datuk Abdul Halim Khan Lall Khan.

Rata-rata netizen mempersoalkan sama ada mereka yang kelihatan dalam video tersebut tinggal sebumbung atau tidak.

Meriahnya… kita nak jumpa keluarga yang dekat pun takut. Puak-puak ni siap boleh cium mulut dan laga-laga pipi lagi. Mereka semua mari dari kayangan ke?

Untuk rekod SOP sambutan Aidilfitri hanya membenarkan individu yang menetap di kediaman yang sama sahaja meraikannya dalam satu rumah serta tidak boleh menerima kunjungan daripada mana-mana tetamu.

“Berturut-turut langgar SOP.

“Meriahnya… kita nak jumpa keluarga yang dekat pun takut. Puak-puak ni siap boleh cium mulut dan laga-laga pipi lagi. Mereka semua mari dari kayangan ke?

“Mereka ini duduk rumah panjang ke boleh beraya sekali?” tanya netizen.

Kakak Neelofa, Nabila terlebih dahulu memuat naik video tersebut sebelum memadamkannya dalam masa singkat.

Tangkap layar Noor Nabila tular dalam laman Twitter.

“Wah seronoknya. Betul-betul kebal geng ni.

“Meriahnya. Kita nak jumpa keluarga yang dekat pon takut. Puak-puak ni siap boleh civm mulut dan laga-laga pipi lagi. Demo (mereka) semua mari dari kayangan ke,” luah netizen.

Terdahulu, kerajaan menerusi SOP yang diputuskan tidak membenarkan sebarang aktiviti kunjung-mengunjung pada Hari Raya Aidilfitri sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan.

Sebelum ini, Neelofa pernah mencetuskan kontr0versi selepas melanggar SOP dengan merentas negeri ke Pulau Langkawi di Kedah dan Nilai, Negeri Sembilan bersama suaminya, Haris Ismail.

Noor Nabila merupakan kakak kepada pengacara dan usahawan terkenal Noor Neelofa. Sebelum ini beliau dikenali kerana telah bernikah dengan pelakon drama Bukan Aku Tak Cinta iaitu

Sebelum ini Neelofa, 32, dan ahli keluarganya dikompaun dengan jumlah keseluruhan sebanyak RM60,000 atas kesalahan kegagalan mematuhi SOP penganjuran majlis sosial serta melanggar kebenaran untuk merentas negeri.

Bukan itu sahaja Neelofa dan Haris juga sedang disi4sat berhubung dakwaan melanggar SOP Cov1d-19 dengan merentas negeri untuk membeli karpet di Nilai 3, Negeri Sembilan.

Neelofa dan Haris Ismail, 26, diijabkabulkan di Hotel Grand Hyatt, Kuala Lumpur pada 27 Mac lalu.

Video berdurasi 27 saat itu jelas menunjukkan ahli keluarga Neelofa berkumpul pada pagi Syawal dan sedang bersalaman meminta maaf antara satu sama lain.

Bagaimanapun, tinjauan Kosmo! Online mendapati video berkenaan telah dipadam Noor Nabila dalam Instagramnya.

“1 Syawal yang penuh mulia,” tulis Noor Nabila sebagai kapsyen.

Menjengah ke laman Twitter, rata-rata netizen meninggalkan komen berbaur kemarahan dan tidak puas hati selain mempertikaikan tindakan keluarga itu.

Foto raya keseorangan Noor Nabila jadi tanda tanya

Sharnaaz Ahmad. Bagaimanapun perkahwinan mereka berdua tidak bertahan lama apabila telah bercrai sekitar Julai tahun lalu. Hasil pernikahan Nabila dan Sharnaaz mereka dikurniakan seorang anak lelaki bernama Jebat Jayden yang kini berusia 3 tahun.

Baru-baru ini Nabila telah telah mengakhiri status ibu tunggalnya apabila memutuskan untuk mengahwini bekas suami Erra Fazira iaitu Engku Emran. Perkenalan mereka berdua bermula apabila sama-sama terlibat dalam sukan berbasikal sejak tahun lalu.

Perkahwinan antara Engku Emran dan Nabila merupakan pernikahan kali ketiga antara kedua-duanya.

Hubungan yang baru beberapa bulan terjalin itu akhirnya berakhir ke jinjang pelamin apabila Engku Emran tidak berfikir panjang untuk melamar Noor Nabila untuk menjadi suri hati hidupnya.

Tahun ini merupakan tahun pertama buat pasangan Nabila dan Engku Emran menyambut hari raya berdua setelah bergelar pasangan suami isteri.

Bagaimanapun menjengah ke akaun Instagram Nabila, hanya gambar beliau seorang diri dan di entri sebelumnya beberapa gambar Jebat Jayden yang dimuatnaik bersempena hari raya.

Peminat dan netizen turut tertanya-tanya gambar sambutan hari raya Nabila bersama suaminya Engku Emran kerana tiada gambar bersama di rakam mahupun dikongsikan oleh Nabila dan Engku Emran di media sosial.

Mana gambar Suami?

Ruangan komen di entri yang dimuatnaik oleh Nabila di penuhi ucapan selamat hari raya dan juga pertanyaan mengenai suaminya itu.

Sebagai peminat, mereka hanya mahukan pasangan yang masih lagi dalam fasa bulan madu itu berbahagia dan gembira bersama sebagai sebuah keluarga.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://limauasamboi.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tersebar rakaman keluarga Neelofa ‘happy’ dpt sambut raya bersama. Nabila sempat delte"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*