Baru je dilancarkan ini jumlah terkini petisyen ‘p3njarakan Neelofa’. Memang Tak Sangka

Sebut sahaja nama Neelofa ketika ini, pasti teringat isu terpalit mengenai dakwaan pelanggaran prosedur operasi standard (SOP) dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0.

Terbaru, terdapat individu mewujudkan petisyen di laman Change.org yang memerlukan sejumlah tandatangan orang ramai bagi melaksanakan huku.man penj4ra terhadap usahawan dan selebriti tersebut.

Menerusi ruangan petisyen, individu menggunakan nama ‘Hentikan Double Standard’ itu mendakwa selebriti berusia 32 tahun tersebut telah berulang kali mel4nggar SOP dengan menyenaraikan beberapa kes4lahan.

Meninjau ke platform media sosial, segelintir pengguna laman Twitter ‘rancak’ menjayakan misi petisyen tersebut yang sehingga kini mengumpul hampir 13,801 tandatangan.

Berikut senarai kes4lahan yang di tulis dalam petisyen tersebut

Neelofa merupakan seorang selebriti yang telah banyak kali mel4nggar SOP dan menidakkan undang-undang dalam usaha negara menangani pand3mik C0V1D-19. Kesa.lahan-kes.alahan telah dilakukan tanpa serik menyebabkan wujudnya undang-undang yang double standard dikenakan terhadap beliau.

Berikut kesalahan-kesalahan melanggar SOP yang telah beliau dan keluarga beliau telah lakukan:

1. Majlis Perkahwinan Neelofa & PU Riz di Grand Hyatt – Mac 2021 (tindakan telah diambil)

2. Honeymoom di Langkawi – Mac 2021 (tiada tindakan undang-undang diambil)

3. Rentas negeri ke Nilai 3, Negeri Sembilan tanpa sebab kukuh, sebaliknya ke kedai carpet – Mei 2021 (tiada tindakan undang-undang dikenakan)

4. Neelofa dan seluruh ahli keluarga berkumpul di rumah ketika hari raya Aidilfitri – Mei 2021 (l4nggar SOP Aidilfitri, tiada tindakan undang-undang diambil)

Berdasarkan kesalahan-kesalahan berulang ini, kami desak Kerajaan Malaysia & Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk Neelofa segera dipenjarakan tanpa kompromi sebagai isyarat jelas kepada Kerajaan untuk tidak amalkan undang-undang double standard kepada VVIP & orang kenamaan!

Tak serik2?

Kita kena beri pengajaran!

Terdahulu, Neelofa atau nama penuhnya Noor Neelofa Mohd Noor telah mencetuskan kontr0versi apabila merentas negeri ke Pulau Langkawi di Kedah dan Nilai, Negeri Sembilan bersama suaminya Haris Ismail.

Ketua P0lis Akhlrnya Berltahu Rvpanya Ini Dva Keslahan Neel0fa Masa Dla Pergl Beli Karpett

SEREMBAN: Selebriti, Noor Neelofa Mohd. Noor dan suaminya, Muhammad Haris Mohd. Ismail akan did.akwa di M.ahkaman Seremban, esok atas dua pert.uduhan g.agal mematuhi p.rosedur o.perasi standard (SOP) P.erintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

Dua pert.uduhan berkenaan adalah g.agal membuat imbasan aplikasi MySejahtera untuk ‘check in’ atau menulis secara manual serta tidak memakai pelitup muka di tempat awam.

Ketua Polis Daerah Nilai, Superintenden Mohd. Fazley Ab Rahman berkata, pert.uduhan ke atas pasangan tersebut akan dijalankan esok selepas kertas s.iasatan k.es perlang.garan S0P PKPB melibatkan kedua-duanya telah dikembalikan dari Pejabat Peguam Negara, Putrajaya hari ini.

Jelasnya, kedua-dua penama berkenaan akan dit.uduh di bawah Peraturan 19, Peratutan-Peraturan Pence.gahan dan Pengawalan Peny.akit Berjan.gkit (Langkah-langkah Di Dalam Kawasan Tempatan Jangk.itan) (Kawalan Pergerakan Bersyarat) (No 4) (Pindaan) (No 12) 2021.

Menurut beliau, Muhammad Haris akan dihadapkan di atas dua pert.uduhan iaitu yang pertama g.agal membuat imbasan aplikasi MySejahtera untuk ‘check in’ atau menulis secara manual dan t.vduhan kedua iaitu tidak memakai pelitup muka di tempat awam sebagaimana ditetapkan dalam S0P PKPB.

Jelasnya, Neelofa pula dit.uduh ekoran g.agal membuat imbasan aplikasi MySejahtera untuk ‘check in’ atau menulis secara manual.

“H.ukuman bagi setiap pert.uduhan adalah d.enda tidak melebihi RM 50,000 atau p.enjara tidak melebihi enam bulan atau kedua-duanya. Penama akan dit.uduh di M.ahkamah Seremban pada 20 Mei 2021.

“Pihak polis menasihati orang ramai terus kekal mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) serta S0P yang dikeluarkan oleh pihak berk.uasa dalam mem.utuskan rantaian C0vid 19.

Prinsip tiada individu yang mengatasi u.ndang-u.ndang adalah diutamakan dalam penguatkuasaan u.ndang-u.ndang,” katanya dalam kenyataan malam ini.

Pada 4 Mei lalu, Neelofa dan Muhammad Haris dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nilai bagi memberi keterangan selama empat jam berkaitan penularan gambar dan video mereka berada di sebuah premis menjual permaidani di Pusat Perniagaan Nilai 3 pada 2 Mei 2021.

Turut diambil keterangan ialah pemilik premis serta pembantu kedai karpet tersebut.

Neelofa menjadi bualan hangat netizen selepas did.akwa merentas negeri ke Nilai 3, Negeri Sembilan untuk membeli karpet dan netizen mempersoalkan bagaimana dia boleh merentas negeri semata-mata untuk membeli barang perhiasan rumah.

Perkara tersebut mula menjadi bualan selepas Neelofa memuat naik sekeping foto dan video di akaun Instagram miliknya yang memaparkan dia dan suami berada di sebuah kedai karpet.

Dalam video yang dikongsi juga, dia dilihat merakam seorang pekerja dan turut memp.romosikan kedai tersebut yang terletak di Nilai 3, di sini.

Sumber: Change.org , Twitter

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://limauasamboi.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Baru je dilancarkan ini jumlah terkini petisyen ‘p3njarakan Neelofa’. Memang Tak Sangka"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*