Suami Terk4ndas Di Perak Sebab PKP, Isteri Terl4njur Dengan Adik Ipar Hingga H4mil

Tidak dapat bayangkan betapa remuknya hati si suami apabila mengetahui anak yang dilahirkan isterinya merupakan anak lelaki lain.

Lebih kecewa apabila isteri mengaku anak yang dilahirkan itu merupakan anak kepada adik iparnya sendiri akibat daripada ketelanjuran mereka.

Kisah itu dikongsikan oleh peguam Nur Fatihah Azzahra di Facebooknya, seorang individu telah bertanyakan mengenai hukum li’an iaitu suami hendak menafikan anak yang dikandung isteri sebagai d.arah dagingnya.

Difahamkan, isterinya baru sahaja bersalin 12 hari dan mengakui ia bukan anak suaminya tetapi anak kepada adik kandung suami. Malah, si adik mengaku memang kerap lakukan hubungan atas dasar suka sama suka.

Kelahiran pertama cahaya mata mereka, tempoh perkahwinan baru mencapai usia setahun lebih. Sepatutnya dalam tempoh ni masing-masing sedang seronok layan baby.

Hubungan terl.arang itu bermula apabila pasangan berkenaan tinggal bersama ipar duai atas persetujuan bersama untuk mengurangkan kos sewa rumah.

Mereka berempat telah tinggal sebumbung dalam satu rumah dua tingkat di Selangor. Namun, disebabkan PKP si suami lama terkandas di Perak kerana tidak boleh rentas negeri. Sejak itu, tinggallah isteri berasma ipar dan biras.

Entah bila dan bagaimana, isteri mengaku sudah beberapa kali terlanjur dengan adik ipar sendiri semasa ketiadaan suami dan biras. Sehinggalah apabila diketahui dia mengandung, beriya-riya dia minta suami rentas negeri untuk cover line (kehamilan).

Apabila anak lahir, isteri sedar sifat dan raut wajah anak memang ikut muka adik ipar. Tak sanggup lagi men.ipu suami dan meny.esal dengan d.osa tersebut, dia akhirnya buat pengakuan bahawa anak yang baru lahir bukan benih hasil perkahwinan dengan suami.

Si suami separuh g.ila apabila mendapat berita tersebut sewaktu berada di Perak. Buntu, hendak buat penafian nasab yang tidak pernah sedikitpun dia ragui di samping kesan Li’an itu sendiri terlalu besar ke atas status perkahwinan mereka nanti.

Apabila disoal oleh peguam berkenaan mengenai keyakinan dirinya terhadap isu penafian nasab, si suami mengatakan jauh di sudut hatinya dia menganggap bayi tersebut sebagai anaknya. Peguam berkenaan memaklumkan perkara itu perlu dirujuk kepada Hakim.

“Tuan yakin atau tidak nak li’ankan anak tersebut?”, Dia sudah menangis di hujung talian.

“Bagi saya tu anak saya, Puan.”

“Tak terbayang h.ancur hati dia”

Ramai netizen yang membaca perkongsian itu bersimpati dengan lelaki terbabit dan anak kecil itu. Kebanyakannya memberi sokongan emosi kepadanya dan bersetuju bahawa ipar duai memang tidak sesuai tinggal sebumbung.

 

 

 

 

Tak dapat imagine kes.akitan dilalui lelaki ni dan isteri adik kandung dia tu…

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : gulapop

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Suami Terk4ndas Di Perak Sebab PKP, Isteri Terl4njur Dengan Adik Ipar Hingga H4mil"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*