Tvduhan Individu Ni Buat Ali Puteh Naik Angin, Sampai Tawar RM1,000 Kpd Yg Dapat Cari

PELAWAK Ali Puteh bengang dengan tindakan seorang netizen melemparkan kata-kata hi1naan terhadapnya dan keluarga di laman Instagram.

Menurut Ali atau nama sebenar Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 32, individu berkenaan secara berterusan mengganggu di ruangan Instagram dengan pelbagai cacian termasuk menyamakannya dengan b4ngsa Yahvdi.

Justeru itu, adik kepada Allahyarham Abam Bocey ini meminta bantuan pengikut mencari pemilik akaun itu dan menawarkan ganjaran wang tunai kepada mereka yang berjaya mengesa4n individu berkenaan.

“Salam Jumaat, di hari Jumaat yang mulia ini sesiapa boleh bantu carikan manusia ini? Bantu saya kawan-kawan semua cari manusia ini.

“M4ki tu m4kilah… tapi sampai anak saya dikatakan anak luar nik4h, ini mel4mpau! Sampai keturunan saya dikatakan Y4hudi!

Ali tunjuk komen hin4an yang ditulis seorang pengguna Instagram.

“Siapa dapat info cari manusia ini, wang tunai RM1,000 saya bagi hadiah,” tulisnya di laman Instagram pada Jumaat.

Bersama kapsyen tersebut, dia turut memuat naik paparan skrin komen yang ditulis seorang pengguna yang turut menghina isterinya.

Komen yang ditulis itu dipercayai berkaitan isu saman membabitkan Ali dengan kakak iparnya, Nor Hidayah yang kini sedang dalam proses mahkamah.

“Semoga kemenangan di pihak Hidayah dan anak… saya tahu Hidayah di pihak benar, Ali ibarat Israel yang tam4kkan harta Pal3stin. Keturunan Y4hudi,” antara komen jahat yang ditulis pemilik akaun berkenaan.

“Salam jumaat…di hari jumaat yg mulia ini…sesiapa boleh bantu cari kan manusia ini…m4ki tu m4ki lah…tapi smpi anak sy dikatakan anak luar nik4h ni mel4mpau…!!! Bantu sy kawan2 semua cari manusia ini…smpi keturunan sy di katakan yahuvdi…spe dpt info cari manusia ni… cash 1000 ringgit sy bg hadiah…”

Kes sam4n meny4aman membabitkan Ali dan Nor Hidayah sedang berjalan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Hasil carian di Instagram mendapati akaun menggunakan nama @eidacu itu merupakan akaun p4lsu.

Pada Rabu lalu, Ali berkongsi perkembangan kes saman menyam4n membabitkan dirinya dan Nor Hidayah yang berlangsung di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Dalam perkembangan terbaharu itu, Ali meluahkan rasa lega kerana dapat merasakan ada sinar untuk dia dan keluarga di sebalik konflik yang berlaku sejak kematian abangnya, Abam Bocey.

EPISOD s4man meny4man membabitkan pelawak Ali Puteh dan kakak iparnya, Nor Hidayah Mohd Ali masih berterusan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Bagaimanapun menurut Ali atau Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 32, dia yakin akan ada sinar untuknya di sebalik konflik yang berlaku sejak kematian abangnya, Abam Bocey.

“Alhamdulillah tamat perbicaraan kes sam4n terhadap saya… tunggu keputusan sahaja nanti! Allah Maha Kaya dan Maha Agung, setahun lebih menunggu dan bersabar dengan ujian ini.

“Semoga ada sinar buat keluarga kami… terima kasih semua mendoakan. Cuma berpesan jangan kita menyebar fi1tnah lagi kerana fi1nah itu d0sanya sangat besar, berboh0ng juga d0sa sangat besar.

Ali bersama peguamnya, Azmir Zakaria (kiri) semasa prosiding di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pada Selasa.

“Syukur padamu Ya Allah, tersenyum gembira harini. Allah dengar doa mak buat mu arwah Abam… tenang di sana abang,” tulisnya di Instagram.

Sementara itu menurut peguam yang mewakili Ali iaitu Noorazmir Zakaria, mahkamah menetapkan 18 Jun depan untuk kedua-dua pihak memfailkan hujahan bertulis.

“Semalam kes berlangsung di mahkamah dan merupakan hari terakhir untuk saksi kes Hidayah saman Ali dan kes kedua Ali serta keluarga menyaman Hidayah memberi keterangan.

“Buat masa ini masih belum ada keputusan… mahkamah telah menetapkan 18 Jun depan untuk memfailkan hujahan bertulis bagi kedua-dua kes,” katanya kepada mStar.

Allah dengar doa mak buat mu arwah Abam… tenang di sana abang.

Proseding pada Selasa itu berlangsung di hadapan Hakim Zulqarnain Hassan.

Sebelum ini kes berkenaan sudah didengar di hadapan hakim menerusi prosedur yang diadakan secara dalam talian pada 16 dan 17 Februari lalu.

Ali memfailkan saman balas terhadap Nor Hidayah pada Ogos tahun lalu.

Pada 27 Ogos tahun lalu, Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 32, mengeluarkan saman terhadap Nor Hidayah dan jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman.

Saman tersebut dikeluarkan oleh Ali selaku plaintif keempat bersama ibunya Sabariah Arshad (plaintif pertama), bapa Syed Mohd Ridzuan (plaintif kedua) dan kakak sulung Sharifah Norwahidah (plantif ketiga).

Keputusan meny4man itu adalah sebagai tindakan balas terhadap Nor Hidayah yang terlebih dahulu mengeluarkan s4man terhadapnya dengan tuntutan jumlah terkumpul mencecah RM900,000.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :http://trendingsangat.pw/2021/05/tvduhan-individu-ni-buat-ali-puteh-naik-angin-sampai-tawar-rm1000-kpd-yg-dapat-cari/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tvduhan Individu Ni Buat Ali Puteh Naik Angin, Sampai Tawar RM1,000 Kpd Yg Dapat Cari"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*