Tiga Jenis Kereta Mewah Milik Neelofa Yang Tidak Diketahui Peminat. Yg Last tu Paling Rare

Nama pengacara dan usahawan Neelofa, semakin mekar dalam industri hiburan dan menjadi inspirasi kepada semua wanita di Malaysia. Bukan kerana wajahnya yang memang hampir setiap minggu tampil di program MeleTop, tetapi kerana kejayaan dan pencapaiannya dalam bidang perniagaan yang diusahakan.

Tak hairanlah jika wanita yang berasal dari Kelantan ini dijuluki sebagai salah satu artis terkaya di Malaysia. Kalau dah kaya, sudah pasti mempunyai kemampuan untuk memiliki kereta-kereta mewah dan antara termahal di dunia.

Memetik dari sebuah video dari laman Youtube Majalah Nona, Neelofa ada menyebut dia mempunyai 3 buah kereta iaitu BMW, Porsche dan Range Rover.

Nah! setelah kami selidik jenis setiap model kereta yang digunakan, berikut kami rangkumkan 3 kereta mewah milik Neelofa yang tidak pernah didedahkan oleh pihak media.

Range Rover Evoque

Di media sosial, Neelofa pernah mempamerkan foto dia ‘berposing’ dengan kereta Range Rover Evoque ini yang berwarna putih. Sememangnya Range Rover Evoque mempunyai imej mewah dan stailo seakan dibina khas untuk diletakkan di depan lobi hotel mewah atau valet kompleks beli belah premium. Sesuai sangat dengan imej Neelofa kan? Difahamkan harga model Range Rover Evoque ini bermula dari RM 400 ribu sehingga RM 500 ribu ketika mula diperkenalkan. Hampir setengah juta.

BMW X6

BMW X6 adalah kereta jenis crossover mewah kelas mid-size yang dikeluarkan pada tahun 2008 oleh BMW. X6 oleh BMW tergolong sebagai Sports Activity Coupé (SAC). Mengkombinasikan ciri sebuah SUV dengan gaya sebuah coupé.

Kereta ini sering digunakan oleh Neelofa dengan menggunakan khidmat pemandu peribadi. Anda boleh dapat lihat kereta ini dalam sebuah video berjudul 21 Soalan Dengan Neelofa di laman Youtube MHE TV.

Dari hasil pencarian kami di google, harga BMW X6 ini boleh mencapai RM RM666,800 hingga RM 1.12 Juta.

Porsche Macan

Rata-rata peminat sudah mengetahui, dalam banyak-banyak kereta yang dia miliki, Porsche Macan merupakan kereta kegemaran Neelofa kerana dia sering dilihat memandu kereta ini sendiri.

Ini terbukti dengan beberapa keping gambar & video yang dimuatnaik di Instagram. Salah satunya ialah video viral ini di mana dia menyanyikan lagu Kun Anta ketika sedang memandu.

Hasil pencarian kami di google, harga jualan bagi Porsche Macan bermula dari RM455,000.

Kereta BMW Neelofa parkir dalam kompleks mahkamah

Terdahulu Jawatankuasa Peguam-Peguam Negeri Sembilan mendedahkan pihak mereka menerima aduan mempertikaikan layanan istimewa terhadap selebriti tersebut ketika hadir ke Kompleks Mahkamah Seremban pada Khamis

Pengerusinya, Azmi Abdoll Aziz berkata, pihaknya menerima aduan pada petang Khamis selepas kes Neelofa dan suami, PU Riz dihadapkan ke Mahkamah Majistret Seremban.

“Mereka (peguam) mempersoalkan mengenai layanan istimewa apabila kenderaan pasangan itu dibenarkan memasuki ke dalam kawasan kompleks mahkamah, sementara individu yang lain pula perlu meletakkan kereta di kawasan parkir di bahagian luar mahkamah.

“Aduan berkenaan dimajukan kepada Pengarah Mahkamah Negeri Sembilan, Madihah Harullah pada petang Jumaat lalu.

KERETA dinaiki Noor Neelofa dan Muhammad Haris memasuki pekarangan Kompleks Mahkamah Seremban di Seremban 2, Seremban pada Khamis lalu ketika pasangan suami isteri itu didakwa di Mahkamah Majistret Seremban atas pertuduhan melanggar SOP PKPB. – UTUSAN/MOHD. SHAHJEHAN MAAMIN

“Kita berharap pihak mahkamah akan memberi maklum balas dalam masa terdekat mengenai perkara terbabit,” katanya dalam satu kenyataan kepada mStar.

Dalam aduan tersebut, peguam berkaitan mempersoalkan layanan istimewa diberikan terhadap pasangan selebriti itu.

“Kami mempersoalkan kedudukan tertuduh tersebut di bawah undang-undang sehingga mereka dibenarkan mendapat layanan istimewa ini.

Surat aduan daripada Jawatankuasa Peguam-Peguam Negeri Sembilan.

“Menjadi tanggungjawab kami sebagai pengamal undang-undang untuk memastikan prinsip undang-undang dijaga dan tidak dimanipulasi oleh individu yang tidak patut diberi kepentingan,” kata pengadu tersebut.

Kenderaan BMW yang dinaiki Neelofa, 32, dan PU Riz atau nama sebenarnya, Haris Ismail, 26, dibenarkan memasuki dalam kawasan kompleks mahkamah dan dibenarkan parkir di premis disediakan.

Kami mempersoalkan kedudukan tertuduh tersebut di bawah undang-undang sehingga mereka dibenarkan mendapat layanan istimewa ini.

Bagaimanapun difahamkan, tempat parkir berkenaan hanya untuk kenderaan kakitangan, peguam, polis, pendakwa raya dan pengecualian hanya kepada orang awam (orang kurang upaya).

Khamis lalu, pasangan terbabit dituduh di Mahkamah Majistret Seremban atas kesalahan gagal mematuhi prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) apabila tidak membuat imbasan aplikasi MySejahtera untuk masuk ke premis atau menulis secara manual pada buku disediakan ketika hadir di kedai karpet di Nilai 3, Nilai pada 2 Mei lalu.

PU Riz didakwa atas dua pertuduhan iaitu gagal membuat imbasan aplikasi MySejahtera dan tidak memakai pelitup muka di tempat awam, manakala Neelofa pula satu tuduhan tidak membuat aplikasi MySejahtera di premis berkenaan.

Pasangan itu mengaku tidak bersalah dan diikat jamin sebanyak RM15,000 dengan sebut semula kes pada 4 Jun depan.

Jadi, dari ketiga-tiga kereta mewah ini, yang mana satu sangat sesuai dengan Neelofa?

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tiga Jenis Kereta Mewah Milik Neelofa Yang Tidak Diketahui Peminat. Yg Last tu Paling Rare"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*