“Tengok Muka Mak Dia” -Netizen Panas Hati Tengok Wanita Ini Bersorak Selepas Keluarga Dij4ngkiti C0vid-19

Sekiranya disahkan positif C0vid-19 selepas membuat ujian sar1ngan, seseorang itu pasti akan b1mbang mengenai tahap kesihatan dan kesan akibat jangk1tan v1rus tersebut.

Namun, berbeza dengan situasi seorang wanita ini apabila netizen mend4kwa dia bangga selepas mengetahui keputusan ujian swab dimana dirinya dan beberapa ahli keluarga disahkan positif C0vid-19.

Video aksi ‘gembira’ itu dimuat naik oleh seorang pengguna laman Twitter, @sasorikageyoshi yang memaparkan tangk4p layar daripada InstaStory wanita berkenaan.

“Orang lain tengah bers3dih, stress sebabkan C0vid-19. Tapi ada sampah yang bangga positive C0vid-19 siap tepuk tangan kongsi di InstaStory,” tulis @sasorikageyoshi.

Rakaman tangkap layar berdurasi satu minit itu juga memperlihatkan dua warga emas dipercayai ibu bapa wanita itu ketika melakukan ujian swab di dalam kereta secara pandu lalu selepas disyak1 dijangk1ti v1rus C0vid-19.

“Kami semua svspek C0vid-19 gais, aku tak tahu nak suka atau menangis dah ni,” tulis wanita berkenaan dalam loghat Kelantan.

Selepas memperoleh semua keputusan ujian swab, wanita itu seolah-olah ‘meraikannya’ dengan bers0rak dan bertepvk tangan sambil merakam reaksi orang tuanya di tempat duduk belakang.

Berikutan itu, rata-rata warganet ‘bingung’ dan mempersoalkan tindakan ‘happy go lucky’ wanita itu sehingga posting tersebut diulang kicau hampir 3,700 kali.

Walau bagaimanapun, ada juga tangkap layar dipercayai penjelasan wanita tersebut yang mendakwa dia bertindak sedemikian kerana mahu menceriakan dan mewujudkan semangat positif untuk orang tuanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : hotfm

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Tengok Muka Mak Dia” -Netizen Panas Hati Tengok Wanita Ini Bersorak Selepas Keluarga Dij4ngkiti C0vid-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*