5 hari dlm tahanan, Safiey Illias gembira dh bebas. Sekali netizan tye pasal ni

Pemilik akaun Instagram safieyillias94 yang juga merupakan usahawan produk kosmetik terkenal telah dit4han pihak polis minggu lalu bagi membantu siasatan berkaitan isu live di Instagram bersama dua remaja bawah umur baru-baru ini.

Sebelum ini, pemilik akaun safieyillias94 serta pipinatasha telah mencetuskan kemar4han warganet apabila mereka dilihat menari secara liar di hadapan dua remaja berkenaan.

INI KATA KATA SAFIEY SELEPAS BEBAS

Buat Live lucah, Safiey Ilias dan Pipinatasya direman 3 hari – Shah Alamku

Usahawan kosmetik tersebut kembali membuka media sosialnya dan membuat perkongsian di Facebook hari ini.

STATUS PERTAMA SAFIEY

NETIZEN TANYA MISAI TUMBUH TAK

Dia juga sempat menjawab berkenaan pertanyaan netizen sama ada sudah bermisai atau tidak memandangkan hampir lima hari berada dalam tahanan re.man.

Bagaimanapun, Instagram usahawan berkenaan tidak lagi wujud dipercayai sudah dinyahaktif olehnya.

Namun, dia masih menggunakan laman Facebook dan memuat naik FB story gambar dapur shisha yang sering digunakan semasa membuat live di media sosial.

Terdahulu, usahawan tersebut yang juga pemilik akaun Instagram bernama @safieyilias94 dan rakannya, @pipinatasha direman tiga hari di Mahkamah Majistret Bangi pada Jumaat lalu.

Hal ini susulan pihak polis menerima satu laporan berhubung live IG kedua-dua individu itu yang didakwa melakukan amang seksual dengan dua orang remaja bawah umur.

Selain itu, mereka juga berpakaian mencolok mata serta menunjukkan aksi penggunaan v4pe (rok.ok elektrik) kepada remaja berkenaan.

5 Fakta Penahanan Safiey Illias Yang Dianggap Wajar Kerana Keterl4luan & Mel4mpau

Baru-baru ini tular video live usahawan kosmetik, Safiey Illias dan raknnya yang melibatkan dua remaja lelaki di bawah umur. Difahamkan Safiey dan rakannya, Pipinatasha seperti melakukan chil.d groo.ming menerusi Instagram Live.

Melihatkan video yang tular, satu laporan polis telah dibuat dan usahawan kosmetik tersebut telah dit4ngkap oleh pihak polis untuk siasatan lanjut. Berikut adalah 5 fakta ‘p4nas’ mengenai pen4hanan Safiey Illias.

Lakukan G4ngguan Se.ksual

Dipetik daripada Malaysia Kini, Safiey dan Pipinatasha dikatakan telah melakukan g4ngguan sek.sual seperti child gr0oming atau dandanan se.ksual.

Menerusi video tular tersebut, kedua-dua mereka dilihat cuba berbual mengenai isu terl4rang, menari tarian berunsur s.eks serta berbual luc4h dengan dua remaja lelaki berkenaan.

Lakukan Prov0kasi Kepada Agama

“Isu di sini adalah aksi menggoyang-goyangkan buah d4da ditonjolkan Safiey berunsur seksual. Sebagai ibu dan seorang pendidik, perbuatan seperti itu amat mengganggu em0si. Perbuatan itu juga satu bentuk prov0kasi terhadap agama semakin meningkat”, kongsi Dr Rafidah Hanim Mokhtar dalam Malaysia Kini.

Difahamkan Safiey dan Pipinatasha yang memakai baju se.ksi ketika dalam live berkenaan telah sengaja menunjukkan buah d4da mereka pada remaja lelaki tersebut. Malah tanpa segan silu perbuatan tersebut telah menimbulkan keres4han dalam kalangan masyarakat.

Secara tidak langsung perbuatan ini sememangnya mel4nggar fitrah seorang manusia apabila melakukan pembed4han jantina atau pengubahan bentuk badan.

Penggunaan Bahan Temb4kau

Dalam sesi Instagram Live tersebut, Pipinatasha didakwa telah menggunakan rokok elektronik atau vape di hadapan kedua remaja tersebut. Malah kedua-dua mereka seolah-olah memberi galakan dan mengajar remaja lelaki berkenaan untuk mengambil beberapa bahan terl4rang.

Ajar Cara Untuk Ambil Bahan Terl4rang

Dipetik dari Buzz Kini, Safiey dan Pipinatasha dikatakan telah bertindak mel4mpau apabila cuba mengajar dua remaja lelaki terbabit untuk mengambil beberapa bahan terl4rang.

Pada masa yang sama, mereka berdua juga telah mengajar cara-cara untuk menghis4p d4dah kepada remaja lelaki berkenaan.

Isu LG.BT

Menerusi posting Facebook pakar motivasi, Akhi Fairuz berkata golongan transg.ender ini semakin berani menunjukkan gaya hidup secara terang-terangan di media sosial. Malah ada juga yang berani berkongsi beberapa tempat untuk melakukan perubahan jantina, pembed4han dan sebagainya.

Tambahnya perkongsian sebegini membuatkan remaja atau kanak-kanak sekarang mendapat idea serta inspirasi untuk berubah menjadi seperti mereka.

Terkini pihak polis telah membuat penahan terhadap Safiey Ilias pada petang semalam untuk membantu siasatan berhubung dengan video live yang mengandungi komunikasi luc4h dan g4ngguan sek.sual pada dua remaja lelaki.

Ikut rekod, Safiey Ilias pernah buat penghijrahan kali kedua

Sumber : Malaysia Gazette

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Trendingsangat.pw

Apa komen anda?

Be the first to comment on "5 hari dlm tahanan, Safiey Illias gembira dh bebas. Sekali netizan tye pasal ni"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*