Carl Samsudin Teruk Dim4ki Netizen, Isteri & Ibu Tampil Pertahan Tindakan Tegur Warga Emas

Nama usahawan Carl Samsudin sekali lagi hangat diperkatakan berikutan tularnya sebuah video kononnya menasihati seorang warga emas dengan nada yang biadap sekali gus mencetuskan kemar4han netizen di media sosial.

Isteri & Ibu Tampil Pertahan Carl 

Susulan itu, isteri dan ibunya tampil mempertahankan tindakan Carl atau nama sebenarnya Muhammad Khalif Samsudin. Menurut isterinya yang  juga pengasas jenama busana Muslimah Bella Ammara, Sharifah Nabilla Al-Yahya Syed Shah atau juga dikenali sebagai Belle menerusi hantaran IG Story nya menyifatkan bahawa apa yang berlaku merupakan sebahagian daripada ujian di dunia.

“Biasalah dunia memang tempat ujian. Sabar sajalah. Mungkin ada pahala sikit yang boleh dapat dari bersabar ni.Kita semua sedang diuji. Apa pun Allah lebih mengetahui segalaNya” tulis Belle

Sementara itu,  ibu Carl yang dikenali sebagai Khatijah Abdullah menjelaskan bahawa apa yang dilakukan oleh anaknya merupakan sebahagian daripada kerja kebajikan yang diwarisi daripadanya.

“Alhamdullilah anakanda saya @carlsamsudin dan teamnya mewarisi kerjaya saya dalam bidang kebajikan. Rumah menempatkan gelandangan di Kuala Lumpur ini dinamakan Anjung Singgah dan dibina oleh Yayasan Kebajikan Negara @yayasankebajikannegara. Semasa saya bertugas sebagai Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat Kuala Lumpur pada tahun 2014, Pusat menempatkan Gelandangan ini baru mula beroperasi dan ada antara gelandangan yang kami laksanakan operasi gelandangan ditempatkan di sini.

Selepas saya bersara, saya selalu impikan anak2 saya @shasharenasamsudin@sheilasamsudin @rubysamsudin dan @carlsamsudin meneruskan legasi kerja kebajikan yg saya mulakan dalam keluarga since 1995 apabila saya berkhidmat dalam Jabatan Kebajikan Masyarakat” tulis Khatijah

Dedah Khatijah, dia akui berasa terkilan kerana terdapat sesetengah pihak yang menunjukkan sisi negatlf kerja amal tersebut sedangkan ia merupakan program keusahawanan dan motivasi bagi sebahagian gelandangan di sebuah pusat gelandangan di ibu negara. 

“Ini adalah sedutan video anak saya @carlsamsudin dan teamnya melaksanakan program keusahawanan dan motivasi bagi sebahagian gelandangan di Anjung Singgah Kuala Lumpur. Sayangnya hanya dipilih sedutan yg melihat dari perspective negative sahaja untuk diviralkan oleh @jofliam@vocket@jabatannetizennegara20 . Apa tujuan mereka? Hanya yang mahu dan memilih untuk berfikir secara sihat dan terbuka sahaja yg mampu mendapat jawapan yg tepat. Stay safe dan teruskan legasi mak untuk buat kebajikan anakanda semua ” katanya lagi 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Khatijah Abdullah (@khatijahabdullah)

Carl Dikompaun RM1,500

Dalam perkembangan berkaitan, Carl turut dikenakan kompaun sebanyak RM1,500 kerana mel4nggar Prosedur Operasi Standard (SOP) berikutan tidak mem4kai topeng pelitup muka ketika menyampaikan ceramah di pusat gelandangan tersebut.

“Berdasarkan kepada siasatan yang dijalankan, didapati kejadian tersebut berlaku pada 27 Julai 2021 pukul 11.30 pagi sewaktu individu tersebut sedang menyampaikan ceramah motivasi bertajuk ‘Ubah Hidup’ kepada 20 orang gelandangan di pusat transit tersebut.

“Pada 28 Julai 2021 pukul 5.20 petang individu dalam video tersebut telah dipanggil ke IPD Dang Wangi bagi memberi keterangan berkaitan insiden di Pusat Transit Gelandangan Kuala Lumpur, Jalan Pahang,”  Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah

Terdahulu, Murai.my melaporkan tular video mengenai Carl yang dikatakan dimuat naik sendiri olehnya di Insta Stories sebelum dipadam. Namun,  video berkenaan sempat disimpan oleh pengikutnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber  :  https://murai.my/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Carl Samsudin Teruk Dim4ki Netizen, Isteri & Ibu Tampil Pertahan Tindakan Tegur Warga Emas"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*