Ada Hubvngan Apa Dengan Addy Kana? Tauke Jambu Buka Cerita Ketika Ditah4n L0kap

Tauke Raja Lawak atau Tauke Jambu atau nama sebenar Zamatul Amri bin Zakaria merupakan seorang pelawak, pelakon, penyanyi, dan pengacara. Beliau merupakan bekas peserta Raja Lawak musim pertama bersama temannya, Allahyarhm Yus Jambu.

Tauke Jambu mengaku berada di dalam l0kap selama tiga hari Ogos tahun lepas merupakan de.tik hitam paling buruk dalam hidupnya.

Ini susulan kes melibatkan kegiatan pemerd4gangan manusia untuk ekspl0itasi s3ks yang berlaku di sekitar Kuala Pilah, Negeri Sembilan.

Namun Tauke menganggap apa yang berlaku adalah ujian Allah SWT.

“Kalau nak kata kejadian paling buat saya terduduk, ketika saya ditah4n lah. Dekat dalam balai, saya kena tiga hari dua malam.

“Tapi Allah nak uji saya, Alhamdulillah dekat dalam balai, bayangkan saya seorang dalam balai, dalam lok4p,” katanya seperti dipetik Gempak.

Tambahnya, mentalnya agak down kerana tidak pernah melalui pengalaman sedemikian.

“Masa tu terfikir, yelah kita solat, tapi masa tu saya down lagi sebab tak pernah kan. Ketika itu kita punya ker0hanian diperah.”

“Kerjasama yang telah saya berikan kepada PDRM telah disalah anggap dan banyak pihak telah memilih untuk menghvkum sebelum menilai.”

Sementara itu gambarnya dengan Addy Kana mencvri perhatian. Di ruangan komen ada juga yang tanya apa hubungan Tauke dengannya?

Buat info, Addy Kana adalah orang yang dikaitkan dengan mac4u sc4m dan cu.ci duit babitkan artis

Terdahulu, terjawab apabila pelawak Tauke (Jambu) mengaku dia adalah individu yang disyaki terlibat dalam k3s pemerdag4ngan wanita atas tujuan s3ks pada 1 Ogos lalu.

“Kepada yang masih tak puas hati, memang aku ditahan untuk bantu siasatn dan aku telah pun memberikan kerjasama yang sepenuhnya kepada pihak berkuasa,” katanya.

Bagaimanapun ujar Tauke penahanan tersebut tiada kaitan dengan aktiviti pemerdagangan manusia.“Bukan jadi bapa ayam atau pengedar, tiada kaitan aktiviti tersebut,” ujarnya.

Sekadar Info, Tauke mendirikan rumah tangga dengan Nadia Mohd Affandi pada 9 Disember 2017, kemudian dikurniakan cahaya mata perempuan bernama Zamatul Khayla Aydina pada 26 Oktober 2018.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Ig Tauke

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ada Hubvngan Apa Dengan Addy Kana? Tauke Jambu Buka Cerita Ketika Ditah4n L0kap"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*