“Saya Tak Anggap Diri Saya Rakyat Malaysia” – Finalis Miss Malaysia, Abby Lee Dikec4m

Finalis Miss Malaysia, Abby Lee teruk dikecam netizen selepas dikatakan membuat kenyataan “panas” dan menjadi tular di media sosial.

Memetik laporan Malay Mail,seorang pengguna Facebook bernama Hui Yee telah berkongsi beberapa siri kenyataan yang berbaur wasangka dan rasis di mana Abby didakwa mengutuk negara Malaysia dan juga masyarakat Asia.

Dalam hantaran Hui Yee itu, Abby dilihat membuat kenyataan di mana dia menyertai pertandingan ratu cantik itu hanya disebabkan kepentingannya dan bukanlah kerana dia mencintai negara Malaysia.

Saya menyertai ini (Miss International Malaysia (MIM)) hanyalah untuk kepentingan saya. Bukan kerana saya cintakan negara saya.

Mereka yang rapat dengan saya tahu bahawa saya tak pernah ambil berat mengenai Malaysia. Saya tidak pernah menganggap diri saya sebagai rakyat Malaysia dan sentiasa mahu berhijrah.

Abby juga didakwa pernah menyatakan kekesalannya kerana tidak dilahirkan di negara China atau Jepun yang lebih maju berbanding Malaysia selepas insiden yang melibatkan dia bersama seorang jurugambar yang telah mengambil fotonya dengan kualiti yang tidak baik semasa acara berlangsung.

Kenyataan Abby itu telah mencetuskan kemarahan rakyat Malaysia kerana bersikap tidak jujur dan rasis. Selain itu, ada dikalangan netizen yang meminta beliau untuk keluar dari Malaysia jika dia tidak tahu bersyukur dan tak kurang juga mendakwa bahawa Abby tidak mempunyai kualiti sebagai seorang ratu cantik.

Tidak lama kemudian, Abby tampil membuat kenyataan balas di mana dia mendakwa tuduhan yang dilemparkan terhadapnya adalah palsu.

Selain itu dia turut menjelaskan bahawa dia tidak mempunyai niat jahat dan turut memohon maaf kepada mereka yang terkesan dengan kelakuannya itu.

Apa pun, bersyukurlah kita dilahirkan di Malaysia yang aman damai, masyarakat majmuk yang prihatin dan masing-masing bebas mencari rezeki.

Bak kata peribahasa Melayu, hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik di negeri sendiri.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : Cari

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Saya Tak Anggap Diri Saya Rakyat Malaysia” – Finalis Miss Malaysia, Abby Lee Dikec4m"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*