Disangka Wanita Rupanya Pondan, Jaa Suzuran Suruh Fara Mendoza Bertaubat?

“Sudah lah…bertaubatlah!” kata pelakon dan penyampai radio Jaa Suzuran kepada Fara Mendoza selepas mengetahui jantina sebenarnya adalah seorang pondan atau trangender.

Namun itu hanyalah dialog Jaa atau wataknya sebagai Jejaka Kacak a.k.a Jaka dalam filem terbaharu Autumn In Wales yang sedang ditayangkan di Pawagam Rumah Anda, Astro First.

Mengulas mengenai watak sebagai Ina Karina atau Nasarudin Bin Karim, Fara Mendoza, 31, memberitahu dia menerima tawaran berlakon itu selepas dicabar oleh penerbit filem berkenaan Datuk Ayu Puteh.

“Sebenarnya saya dicabar untuk membawa watak pondan. Saya pantang dicabar apatah lagi saya memang minat berlakon jadi saya tidak berfikir panjang.

“Watak saya ketika itu seorang pondan yang teringin hendak berkahwin dengan seorang lelaki iaitu Jaka, namun di saat akhir Jaka ini mendapat tahu perkara sebenar dan dia terus membatalkannya.

“Bagi saya pula watak ini tidak susah kerana saya sendiri mempunyai ramai kawan yang sejenis ini dan saya menjadikan mereka rujukan,” katanya kepada Astro Gempak.

Fara atau nama sebenarnya Norfalinah Md Yunus dihubungi Gempak untuk bercerita lanjut mengenai wataknya dalam filem terbitan Pencil Pictures yang menjalani penggambaran di Wales, United Kingdom.

Sementara itu, Fara yang sudah dua tahun tidak berlakon dan muncul di pawagam atau kaca televisyen memberitahu selepas ini dia bakal aktif dalam bidang seni.

“Sebenarnya ini salah satu filem untuk saya untuk ‘comeback’ dalam bidang ini. Saya mahu serius berlakon selepas ini.

“Saya harap saya diberi peluang untuk mewarnai dunia lakonan,” katanya yang bakal memulakan sebuah penggambaran yang turut diterbitkan oleh Pencil Pictures.

Filem yang bergenre romantik komedi itu membariskan pelakon-pelakon popular seperti seperti Eyka Farhana, Jaa Suzuran, Keith Foo, Wanna Ali, Joey Daud, Amyza Adnan, Sissy Iman, Wanna Ahmad dan Amirul Haswendy.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fara Mendoza (FM) (@fara_mendoza)

Filem ini turut menampilkan lagu tema utama bertajuk ‘Pandu Lalu’, nyanyian oleh Wanna Ali, penulis lirik dan komposer oleh Shazee Ishak dan Audi Mok.

Autumn In Wales mengisahkan tentang Aira seorang gadis manja yang menanti detik bahagia bersama tunangnya, Darwish. Menjelang hari perkahwinan mereka, Aira telah pergi ke Wales untuk membuat kejutan buat Darwish.

Ketika di Wales, satu insiden berlaku pada Aira dan Jaka a.k.a Jejaka Kacak berasal daripada pantai timur ingin memulakan hidup baru di Wales selepas berpisah dengan kekasihyang rupanya dua alam.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : Gempak

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Disangka Wanita Rupanya Pondan, Jaa Suzuran Suruh Fara Mendoza Bertaubat?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*