Menteri Keewangan Umum Satu Lagi Berita Gembira Tentang KWSP

KUMPULAN Wang Simpanan Pekerja (KWSP) sekali lagi menjadi perhatian apabila ramai mula berkongsi status permohonan pengeluaran khas masing-masing, pada Sabtu.

Tular di media sosial mengenai paparan status permohonan pengeluaran one-off simpanan sehingga RM10,000 sebagai ‘diluluskan’.

Status permohonan tersebut menyatakan ‘telah diluluskan’ dan bayaran dijadual akan dikreditkan ke dalam akaun bank masing-masing.

Malah ‘bukti’ tangkap layar status permohonan berwarna hijau itu turut dikongsi di laman sosial.

Ada yang menzahirkan rasa syukur kerana turut mendapat maklum balas yang sama selain menyifatkannya sebagai rezeki raya pada tahun ini.

Tengku Zafrul Umum Dimsukkan Secara Berperingkat Bermula 18hb

“Ramai yang message dan komen dalam social media saya, “YB, pengeluaran KWSP boleh cepat lagi tak?”

“Saya mendengar suara anda. Oleh itu, setelah berbincang dengan KWSP, sukacita dimaklumkan pengeluaran khas KWSP akan dikreditkan secara berperingkat mulai 18 April 2022 dan bukannya 20 April 2022 seperti yang diumumkan sebelum ini.

” Saya harap pengeluaran ini akan lebih menceriakan sambutan Aidilfitri #KeluargaMalaysia, InsyaAllah.

Sebanyak 5.3 juta permohonan untuk kemudahan itu diterima oleh KWSP sejak dibuka pada 1 April hingga Khamis lalu, yang membabitkan amaun pengeluaran berjumlah RM40.1 bilion.

Permohonan pengeluaran 5.3 juta orang.

“KWSP menerangkan bahawa jumlah permohonan yang diterima merangkumi 44 peratus daripada 11.95 juta ahli yang layak untuk membuat pengeluaran di bawah kemudahan ini.

“Ia membabitkan 55 peratus ahli B40 yang layak (berpendapatan kurang daripada RM1,700); 59 peratus ahli M40 (RM1,701 – RM4,900), dan 39 peratus ahli T20 (berpendapatan melebihi RM4, 900) manakala sebanyak 29 peratus ahli tidak formal dan tidak aktif turut mengemukakan permohonan,” katanya dalam kenyataan

kredit: kwsp, mstar

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Menteri Keewangan Umum Satu Lagi Berita Gembira Tentang KWSP"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*