“Arw4h Pilih Sendiri Baju Melayu Biru Untuk Raya…”

Sepasang baju Melayu biru yang dibeli untuk dipakai anak lelaki ketika Aidilfitri yang bakal menjelang hanya mampu ditat4p seorang ibu apabila anaknya itu men1nggal dunia secara mengejvt ketika dirawt di Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH), di sini semalam.

Pemerg1an anak sulung daripada dua beradik yang berusia sembilan tahun, Muhammad Rizqi Naufal Mohd Shakir ternyata mennggalkan kesan amat mendlam buat ibunya, Siti Fatimah Jaafar, 32, kerana arw4h langsung tidak menunjukkan dia mengh1dap sebarang penyakt sebelum itu.

Menurut Siti Fatimah, arw4h anaknya itu dikesn hanya mengalami demam petang Isnin lalu sebelum dia membawanya mengambil ubat keesokannya.

“Selepas mengambil ubat, keadaan arw4h dilihat beransur baik namun menjelang petang Selasa anak mula dilihat tidak bermaya namun dia enggan pergi ke h0spital kerana takvt d0ktor tidak akan membenarkannya pulang.

“Bagaimanapun, melihatkan keadaannya yang semakin lem4h arw4h terpaksa juga dikejrkan ke hospital dan keadaannya bertambah tervk jam 12 tengah malam sehingga dar4hnya terpksa diambil dan uj1an imbasan x-r4y dilakukan terhadapnya.

 

“Ketika itu, arw4h masih boleh berbual dengan saya sebelum dia pengs4n dan kembali sedar tidak lama kemudian selepas dicucvk ubat.

“Sebaik tersedar, arw4h terus meminta air kepada saya dan pada 7 pagi Rabu dia sekali lagi tidak sedarkan diri sehinggalah d0ktor memaklumkan anak sudah men1nggal dunia dua jam kemudian,” katanya.

Menurutnya, dia berada di samping arw4h sehingga anaknya itu menghembvskan nafas terakhir dan melihat bagaimana kakitangan h0spital bertungkus lumus menyelamatkan nyaw4 anaknya itu dengan memberikan bantuan pernafasan.

“Bagaimanapun, Allah SWT lebih menyayangi dia dan saya red4 dengan pemergiannya yang men1nggalkan kami sekeluarga buat selama-lamanya.

“Memang terasa suny1 malah adik perempuannya yang berusia lima tahun menang1s kerana mencari abangnya itu selepas bangun tidur pagi tadi,” katanya.

Katanya, dia dimaklumkan pihak h0spital yang arw4h anaknya itu terkena serangan jantung selain turut mengalami masalah ker0sakan hati dan buah pinggang.

“Saya dimaklumkan arw4h terkena serangan jantung ketika dia k0ma namun sehingga kini masih menunggu lap0ran lengkap yang menyebabkan kemat1an anak.

“Empat hari lalu saya sempat membelikan baju Melayu buat arw4h dan dia sendiri memilih warna pakaian yang mahu dipakainya ketika hari raya nanti namun semua itu hanya tinggal kenangan,” katanya.

Jen4zah Muhammad Rizqi Naufal selamat dikebvmikan di Tanah Perkubvran Islam Kampung Teluk Wang Besar, Tikam Batu dekat sini jam 6 petang kelmarin.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : Harian Metro

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Arw4h Pilih Sendiri Baju Melayu Biru Untuk Raya…”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*