Dipvkul Dgn Kayu, Lufya Diser4ng Lel4ki Tak Diken4li kerana ini

PELAKON Lufya Omar berdepan situasi mencemaskan apabila diserang oleh seorang lelaki tidak dikenali yang ingin cuba menculik anak perempuannya iaitu Laana Haura pada petang Ahad lalu.

Berkongsi situasi genting itu, Lufya atau Lufyah Sheikh Omar berkata, demi mempertahankan anaknya itu, dia telah dipukul menggunakan sebatang kayu di bahagian wajah dan badan yang telah menyebabkan kecederan pada wajah dan badannya.

“Dua hari lalu saya diserang oleh seorang lelaki yang cuba menculik anak perempuan saya. Masa tu kami berada di sebuah playground di Kota Damansara, lebih kurang pukul 4 ke 5 petang.

Lufya lega anak kesayangannya tidak diapa-apakan.

“Seorang lelaki Melayu yang bersifat dayus telah memukul saya menggunakan batang kayu di kepala, badan serta menyebabkan kecerderaan pada wajah dan badan saya,” kongsinya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lufya Luvya (@lufyalaana)

Bagaimanapun Lufya, 37, bersyukur dirinya selamat daripada serangan tersebut dan paling penting anaknya berada dalam keadaan baik.

“Alhamdulillah anak selamat dan saya pun selamat. Im a fighter!,” katanya.

Dengan izin Allah saya dapat melawan dan menyelamatkan anak saya.

Lufya berkongsi perkara itu menerusi Instagram miliknya selain memuat naik beberapa gambar memperlihatkan wajah dan pergelangan tangannya yang cedera.

Sementara itu, menerusi perkongsian sama, Lufya turut menggesa para wanita untuk mempersiapkan diri dengan ilmu seni mempertahankan diri agar dapat melindungi keselamatan diri dan keluarga apabila berlaku situasi cemas.

Pergelangan tangannya turut mengalami lebam.

“Ikutkan orang yang menyerang itu lelaki yang agak besar dan kuat. Dengan izin Allah saya dapat melawan dan menyelamatkan anak saya.

“Syukur Alhamdulillah… Moral of the story is we must always stay alert. Kita tak tahu orang zaman sekarang ini sanggup buat perkara-perkara yang keji.

“Manusia makin tiada kemanusiaan. Doakan kesembuhan dan keselamatan kami ya,” tulisnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : Mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Dipvkul Dgn Kayu, Lufya Diser4ng Lel4ki Tak Diken4li kerana ini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*