“Jah4tnyaa…dayus!”- Didkwa PvkuI & Cvlik Anak, Bekas Suami Lufya Buka Mulut

“Ex husband (bekas suami) awak kan? Ya Allah, jah4tnya. Please buat police report (tolong buat lap0ran p0lis).”

Itu komen seorang pengguna media sos1al di Instagram Lufya susulan pendedhan dibuat penyanyi dan pelakon itu yang mendkwa seorang lelaki cuba mencul1k anak perempuannya, Laana Haura, 5, ketika berada di taman permainan di Kota Damansara, Ahad lalu.

Komen itu turut mendkwa bekas suami Lufya iaitu Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum, 32, sebagai dayvs selepas ditanya adakah dia mengvpah orang untuk melakukan perkara itu. 

“Not sure (tak pasti) but (tapi) memang kerja ex husband (bekas suami) dia ni. Dayvs,” tulisnya.

Hafiz ketika dihubungi Harian Metro menafikan dia terbabit dengan ins1den itu dan mendkwa tudvhan netizen itu adalah f1tnah. 

Katanya, dia masih berfikiran waras dan tidak sanggup menggunakan keker4san semata-mata mahu berjumpa anak.

“Tudvhan netizen itu adalah f1tnah. Sebagai bapa saya tak sanggup buat macam tu. Kalau nak jumpa anak, saya akan minta izin. Kalau tak dapat jumpa, saya runding baik-baik.

“Kalau nak jumpa saya akan cakap baik-baik dan bukan meng4muk. Kalau dia tak bagi, saya cuba dan minta lagi. Bukan dengan keker4san. Saya akan cuba faham jika tak dapat jumpa. Saya tetap sabar dan tak putus asa.

“Kalau nak jumpa kenapa perlu ser4ng. Saya bukan jenis berdend4m. Perkara lepas biarlah berlalu. Saya sudah lama ‘move on’ dan sudah ada kehidupan baru. Takkan nak upah s4mseng,” katanya kepada Harian Metro.

Menurut Hafiz, dia mengetahui ins1den itu apabila dimaklumkan pengguna laman sos1al yang menghantar mesej (DM) di Instagram.

“Saya pun baru tahu daripada orang dan kawan yang ‘forward’ perkara itu. Kalau tak, memang tak tahu apa-apa. Sepatutnya dia perlu cakap pada saya awal lagi. Saya ini masih bapa kepada anak kami, walaupun bukan lagi suami kepadanya.

“Selepas dapat tahu terus saya menghubunginya dan buang segala eg0 sebab mengenangkan keselam4tan dan keadaan anak. Alhamdulillah, dia kata anak okay dan dirinya stabil. Saya doakan dia semoga dalam keadaan baik-baik saja.

“Saya harap dia buat lap0ran p0lis segera. Selepas ini kena lebih berhati-hati jika nak bawa anak bermain di kawasan awam. Apatah lagi sekarang banyak kes jenay4h,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :Harian Metro

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Jah4tnyaa…dayus!”- Didkwa PvkuI & Cvlik Anak, Bekas Suami Lufya Buka Mulut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*