M Daud Kilau Kritlkal, Isteri Beritahu KeadaanTerkini Beliau Buatkn RamaiSedih

TELUK INTAN: Penyanyi vete.ran, Datuk M. Daud Kilau dimasukkan ke H0spital Teluk Intan (HTI) di sini malam tadi selepas mengadu se.sak na.fas.

Penyanyi berusia 84 tahun itu mengalami masa.lah kesi.hatan sejak beberapa tahun lalu selepas disahkan menghi.dap ken.cing manis selain sa.kit pinggang dan jan.tung tidak stabil.

Menurut isteri penyanyi itu, Datin Rohani Awang Ngah, 62, suaminya mengadu se.sak nafas sejak malam tadi, lalu ahli keluarganya hubungi kli.nik berhampiran dan membawa penyanyi itu ke HTI menaiki ambu.lans.

“D0ktor mengesahkan Datuk mengalami masa.lah pa.ru-pa.ru be.rair.

“Keadaannya agak le.mah, tidak begitu stabil dan belum boleh bercakap,” katanya di sini hari ini.

Anak Beritahu Keadaan Terkini M. Daud Kilau.

Ahmad Zaini, 51, berkata, bapanya dibawa ke HTI pada 12 tengah malam tadi sebelum d0ktor mengesahkannya dalam keadaan kriti.kal dan mempunyai masa.lah pa.ru-pa.ru berair.

Menurutnya, bapanya kini dalam pemantauan d0ktor dan memerlukan bantuan perna.fasan.

“D0ktor mengesahkan pada keluarga bahawa Dato (Md Daud Kilau) kriti.kal (pa.ru pa.ru berair) pada 2 pagi.

“Kami sekeluarga membenarkan d0ktor untuk membuat CPR (Ban.tuan Perna.fasan Kece.masan) dan memasukkan tiub bagi membantu perna.fasannya apabila jan.tungnya terhenti.

“(Ayah) masih memerlukan ban.tuan perna.fasan (dan dalam keadaan) separuh sedar tapi masih kriti.kal,” katanya ketika dihubungi, sebentar tadi.

Penyanyi lagu malar segar, Sirih Pinang dan Cek Mek Molek itu sebelum ini pernah dimasukkan ke HTI selepas mengadu se.sak nafas dan menjalani prosedur pembe.dahan angi0plasty di Institut Jan.tung Negara (IJN) Kuala Lumpur, dua tahun lalu.

Daud Kilau menghidap ken.cing manis, sa.kit pinggang dan jan.tung tidak sta.bil menyebabkannya mengambil keputusan tidak lagi membuat persembahan pentas dan beliau lebih banyak berbaring di rumah.

Ahad lalu, walaupun keadaan kesiha.tannya kurang baik, Daud Kilau tetap hadir menyak.si dan memeriahkan pertandingan akhir Pencarian Bintang M. Daud Kilau yang di Dataran Menara C0ndong di sini.

Kredit: HM/UM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : newzcare.com

Apa komen anda?

Be the first to comment on "M Daud Kilau Kritlkal, Isteri Beritahu KeadaanTerkini Beliau Buatkn RamaiSedih"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*