‘“Sekarang ini saya tak nampak dah soal sak1t’ – Ashraf Muslim Dedah Sesuatu

PELAKON Ashraf Muslim tidak dapat menyembunyikan rasa sayv apabila memikirkan nasibnya mungkin perlu menjalani ibadah puasa di wad Hospital Sungai Buloh selepas disahkan positi1f Covi1d-19 pada 12 April lalu.

Ashraf, 39, berkata, dia reda dan berdoa semoga Ramadan yang bakal disambut dua hari lagi diberikan keajaiban daripada Allah SWT.

“Melihatkan keadaan, mungkin saya akan berpuasa di sini. Tidak mengapalah. Sebab masih ramai dan ada yang baru masuk. Memang tidak sunyi pun.

“Sekarang ini saya tak nampak dah soal saki1t, tapi fikir nak berpuasa di sini macam mana,” katanya kepada Harian Metro.

Ditanya mengenai keadaan kesi1hatan dirinya, Ashraf atau nama sebenarnya Muhd Ashraf Muslim berkata, dia semakin baik.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Alhamdulillah.. walaupun sahabat sy dtg sekejap jer tapi cukup utk saya mengubat hati yg rindu pada kawan-kawan. Lain kali suruh izzue datang Dato’. Terima kasih Dato’ Fizz Fairuz, izzue islam, Fam Night, Baarz Enterprise dan Jakie Enterprise serta mereka yg menyumbang secara tidak langsung utk kami disini iaitu di Pusat Kawalan Kusta Negara (Pesakit Covid). Alhamdulillah bro.. teruskan usaha ni.. kami disini mendoakan u all semua semoga dimurahkn rezeki dan diberkati dgn usaha ini. Terima kasih kawan-kawan. Doakan sy negative yer. @fizzfairuzofficial @izzueislam #famnight

A post shared by Ashraf Muslim (@ashrafmuslim) on

“Alhamdulillah, saya okay dan semakin baik. Cuma tempoh hari saja saya sak1it tekak dan sedikit tidak sel3sa.

“Tekanan darah pun okay. Tapi macam biasa, setiap hari kena pantau. Pemeriksaan kesihatan pun macam biasa. Saya masih lagi menunggu hasil ujian swab kedua,” katanya.

Sementara itu, menerusi perkongsian di Instagram, Ashraf mengajak semua untuk melakukan solat tahajud dan minta ampun pada Allah SWT.

“Allahuakbar. Siang dan malam di wad ini asyik memikirkan bagaimana suasana Ramadan kali ini bersama-sama pesaki1t di sini.

“Ya Allah, kasihanilah kami. Kami menyes4l dan ampunkan kami. Bawalah Covi1d-19 ini jauh daripada kami. Kami ins4f dah. Cukup-cukuplah.

“Kawan-kawan, malam ini jom ramai-ramai kita solat tahajud dan minta ampun pada Allah supaya Allah ampunkan kita semua dan berikan keajaiban pada kita di bulan Ramadan ini. Allah yang berikan kita Covi1d-19 maka dia juga akan menghapvskannya. Semestinya Allah rindukan doa kita. Sama-sama kita buat,” katanya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: HM

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘“Sekarang ini saya tak nampak dah soal sak1t’ – Ashraf Muslim Dedah Sesuatu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*