Ustaz Abu Syafiq Nak Hapvskan Tulisan Cina Ini Reaksi Padu Michael Ang Dan Alvin Chong

Ustaz Abu Syafiq dilihat sering kali mengeluarkan kata-kata bersifat kontr0versi di media sosial. Sebelum ini dia didakwa memuat naik status bahawa dia kurang bersetuju dengan apa yang dilakukan Ustaz Ebit Lew yang sering menghulurkan bantuan.

Terbaru, satu video dimana Ustaz Abu Syafiq mencadangkan kepada semua rakyat Malaysia agar menghapuskan tulisan Cina telah dimuat naik menerusi Twitter Khalids. Video yang tidak diketahui tarikh sebenar direkodkan dan dipercayai video lamat telah mencetuskan kemarahan dalam kalangan netizen. Selebriti Alvin Chong dan pengarah terkenal Michael Ang

Menerusi video tersebut, Ustaz Abu Syafiq didakwa ingin menghapvskan tulisan Cina di Malaysia dengan membu4ng dan meng0yakkan keratan akhbar atau papan-papan tanda yang mengandungi tulisan tersebut. Menurutnya lagi, tindakan menghapvskan tulisan Cina dikatakan adalah wajar kerana di Malaysia telah mempunyai bahasa kebangsaan iaitu bahasa Melayu dan tulisan serta bahasa Cina bukanlah bahasa kebangsaan.

Sehubungan dengan itu, Michael Ang menyatakan bahawa dia lebih rela hidup berjiran dengan rakyat Rohingya berbanding hidup berjiran dengan seseorang yang suka menimbulkan isu perkauman. Tambahnya lagi, tindakan Ustaz Abu Syafiq telah memalukan nama baik agama Islam.

Di samping itu, Alvin Tan turut bersependapat dengan Michael Ang bahawa tindakan Ustaz Abu Syafiq akan menjadi punca kepada perpecahan perpaduan rakyat. Selain itu, menggunakan agama sebagai alasan untuk bertindak sedemikian adalah tidak wajar. Dia turut berpendapat bahawa Ustaz Abu Syafiq tidak layak menjadi seorang yang bergelar ustaz.

Sumber: Khalids, Michael Ang, Alvin Chong.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: OHBULAN

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ustaz Abu Syafiq Nak Hapvskan Tulisan Cina Ini Reaksi Padu Michael Ang Dan Alvin Chong"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*