Aiman Tino Dikompavn RM1000 Langg4r PKPB, Ini Pendedahannya Yang Buat Ramai Terkejuut

MAL4NG tidak berbau, gara-gara pergi memancing bersama bapanya, penyanyi Aiman Tino dikenakan kompavn sebanyak RM1,000 kerana melangg4r arahan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKBP) pada petang Selasa.

Aiman atau nama sebenarnya Muhammad Aiman Yusri, 22, yang berada di kolam ikan di Ampang Pecah, Kuala Kubu Bharu itu berkata, dia dan bapanya Yusri Ishak, 51, mendakwa dirinya terperangk4p ketika polis melakukan serbuan di kawasan itu.

“Saya tergam4m dan hairan mengapa polis menyaman saya dan ayah bersama pengunjung yang lain. Kami masuk ke kawasan kolam itu mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang disediakan pemilik kolam.

Aiman Tino kes4l dikenakan kompaun.

“Ketika serbuan polis petang lewat petang semalam, hujan lebat. Ramai pengunjung bertedvh dalam sebuah bangsal dan ketika itu melebihi 20 orang.

“Polis enggan menerima penjelasan kami dan terus mengeluarkan kompaun kepada pengunjung, ” ujarnya seperti dipetik Berita Harian.

Dalam pada itu, Aiman berkata, pihak pengusaha kolam pancing itu sepatutnya dikenakan tindakan undang-undang dengan kompaun yang sesuai.

Tambahnya, dia mematuhi syarat-syarat yang ditetapkan kerajaan iaitu mengamalkan penjarakkan sosial satu meter, memakai topeng dan mendapatkan nombor giliran untuk masuk memancing.

“Saya kesal disam4n pihak polis bersama pengunjung lain, ” ujarnya.

Sebelum itu, media melaporkan seramai 59 pemancing dikenakan kompaun masing-masing RM1,000 kerana melanggar arahan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), petang semalam.

Mereka dikehendaki melunaskan bayaran kompaun RM1,000 di Pusat Kesihatan Daerah Hulu Selangor selewat-lewatnya 8 Jun ini.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MSTAR

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Aiman Tino Dikompavn RM1000 Langg4r PKPB, Ini Pendedahannya Yang Buat Ramai Terkejuut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*