“‘Pergi’ Setelah Terlalu Pen4t Berkhidmat” – Tiba Tiba Ummi Nazeera Tampil Dan Mohon Maaf bagi Pihak Rakyat Malaysia,Ternyata Ini Sebabnya

Berita tumbangnya petugas barisan hadapan dalam berjvang melwan C0V1D-19 bukanlah perkara baharu yang kita dengar.Hal ini menlmbulkan rasa dvka kerana mereka sudah banyak berk0rban demi menyelamatkan rkyat Malaysia daripada dijngklti C0V1D-19.

Benarlah setiap yang hidup pasti akan matl, namun usaha demi usaha perlu dilakukan untuk menjaga diri dan masyrakat daripada penul4ran vlrus yang boleh membvnuh ini.

Terbaharu, akhbar Harian Metro yang bertarikh 20 Januari 2021 telah berkongsi satu kisah dvka mengenai kematlan seorang petugas kesihatan, Allahyrham Dr Ali Noor Hassan.

Difahamkan, Allahyrham telah tertidur ketika bertugas dan pengs4n, sebelum jatvh saklt kerana beb4n kerja terlalu pen4t dan letlh.

Selain itu, Allayrham dikatakan mempunyai kurang masa untuk beristirehat selepas bertugas di barisan hadapan KKM menngani C0VlD-19.

Perkhabaran ini menyentuh hati banyak pihak yang terkes4n akan peng0rbanannya.

Antara yang terpanggil untuk mengulas perkara ini ialah pelakon Ummi Nazeera yang memuat naik satu hantaran di Instagram miliknya pada 20 Januari 2021.

Melalui caption:-

“Gambar terakhir yg diambil rakan sebelum jatvh saklt kerana TERLALU PEN4T”

Maafkan kami rkyat Malaysia sebab selfish … Masih ada yg mervngut tak boleh keluar rumah .. Masih ada yg tak jaga S0P .. Masih ada yg mrah frontliners.. Ada yang mrah tak boleh bekerja sebab tak boleh mencari rezeki .. Ada pula yg mrah dan fikir pkp tak dilaksanakan dengan cukup ket4t kerana mereka masih perlu bekerja.

Yea tak senang nak menyelamatkan kedua- duanya.. Nyawa & ekonomi.. Yea kami tahu tapi ada juga di antara kami yg tetap selfish .. mervngut dan hanya tahu menudlng jari.. Tidak tahu bersyukur di atas nikmat yg diberi. Masih boleh bernafas.. Masih boleh melihat. Masih boleh mendengar. Maafkan kami. Damailah kamu di sana wira wira Malaysia.

Semoga Allah memaafkan kami. Astaghfirullah

Ummi mewakili rkyat Malaysia memohon maaf kerana mementlngkan diri sendiri dengan mervngut apabila arahan untuk berada di rumah dikeluarkan, serta ada yang tidak patuh akan garis panduan yang ditetapkan.

Selain itu, Ummi mengakui ada pihak yang mrah kerana urusan mencari rezeki menjadi tergend4la disebabkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)

Beliau mengakui tidak mudah untuk menjaga nyawa dan ekonomi dalam masa yang sama.

Namun rkyat Malaysia seharusnya bersyukur kerana masih bernafas dan tidak sepatutnya menyal4hkan mana-mana pihak dalam situasi pandemlk C0VlD-19 yang sedang dial4mi kini.

Semoga wira-wira negara yang gvgur kerana pandemlk ini mendapat balasan baik yang selayaknya atas peng0rbanan mereka.

 

Sumber: Instagram Ummi NazeeraHarian Metro, Facebook SPJ Malaysia

Via hotfm

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“‘Pergi’ Setelah Terlalu Pen4t Berkhidmat” – Tiba Tiba Ummi Nazeera Tampil Dan Mohon Maaf bagi Pihak Rakyat Malaysia,Ternyata Ini Sebabnya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*