Dikec4m Gara2 Minta Pesaklt ‘Anxlety’ Berhenti Makan Ub4t, Ini Reaksi Prof Muhaya Buat Ramai Terkejut

Baru-baru ini, pakar mata yang juga pakar motivasi Datuk Profesor Dr Muhaya Mohamad telah dikec4m hebat oleh netizen di media sosial gara-gara perkongsian videonya mengenai mas4lah keres4han (anx1ety).

Pesak1t Anx1ety Tidak Perlukan Ub4t 

Dalam video tersebut,Prof Muhaya telah memberi pandangan kepada mereka yang berhadapan dengan masalah ini untuk tidak bergantung kepada ub4t mahupun doktor.

“Minta maaf, bonda kan against the mainstream. stop the medication dan jangan percaya, dont think what the doctor said”

“Because saya anx1ety, saya anx1ety walaupun buat muscle test. Sebut saya anx1ety, saya anx1ety tak kuat. Saya sihat, saya sihat terus kuat. So? within two seconds you can change” katanya seperti dipetik menerusi sesi perbualan bersama seorang personaliti televisyen

Terima Kec4man Hebat 

Kerana kenyataan tersebut, terdapat segelintir pihak mengec4m termasuk mereka yang terdiri daripada pakar perubatan yang kurang bersetuju dengan Prof Muhaya yang meminta agar beliau tidak memukul rata dan menjadi pakar dalam semua bidang kerana ramai penghidap anx1ety yang bergelvt dengan mas4lah ini.

Malah ada diantara mereka berpendapat agar beliau tidak mengulas perkara yang bukan dalam bidangnya kerana kenyataan tersebut dilihat bercanggah dengan apa dihid4pi oleh pesak1t tersebut.

Terbaru, menerusi laman Instagram nya, Prof Muhaya tampil memohon maaf secara terbuka berikutan video nya sebelum ini telah mencetvskan perdeb4tan hangat di media sosial.

Mohon Maaf Secara Terbuka

Menurut Prof Muhaya, dia akui telah melangkaui bidangnya untuk memberikan kenyataan mengenai masalah anx1ety. Selain itu,  dia turut memaafkan mereka yang mengecamnya sebelum ini kerana enggan mempunyai sebarang masalah jiwa.

Dalam pada itu, rata-rata daripada pengikut Prof Muhaya memuji tindakannya yang professional dan menganggap perkongsiannya sebelum ini hanya sekadar pandangan semata-mata.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: Murai.my

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Dikec4m Gara2 Minta Pesaklt ‘Anxlety’ Berhenti Makan Ub4t, Ini Reaksi Prof Muhaya Buat Ramai Terkejut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*