Erra Fazira Enggan Selamanya Menjanda

SUSUK selebriti tinggi lampai yang yang terkenal dengan jolokan Primadona Filem Melayu Alaf Baharu itu memang tidak boleh disangkal memiliki pesona dan aura tersendiri.

Bekas ratu cantik itu juga kekal relevan dan teguh berdiri dengan kelas tersendiri. Erra Fazira, satu nama yang tidak perlu lagi diperkenalkan dalam dunia seni hiburan tempatan sebagai pelakon, penyanyi, pengacara atau duta produk.

Kehidupannya sebagai selebriti tempatan telah meraih pelbagai sukses lebih-lebih lagi sebagai aktres filem mahupun naskhah televisyen.

Kemenangannya meraih anugerah Aktres Terbaik di Festival Filem Malaysia sebanyak dua kali menerusi filem Soal Hati (2001) dan Hingga Hujung Nyawa (2005) serta beberapa lagi anugerah lainnya menunjukkan kredibiliti wanita berusia 47 itu dalam bidang seni.

Bintang terangnya dalam bidang seni tidak pernah menunjukkan petanda malap walaupun telah lebih dua dekad bersimbah cahaya glamor.

Bergelar Erra, kehidupan peribadi jelitawan itu bagaimanapun tidak selancar dan seindah karier seninya. Dia juga wanita normal yang menjalani laluan berliku menyusuri takdir bernama jodoh.

Pernah dua kali mendirikan rumah tangga, pemilik nama penuh Fazira Wan Chek itu tampak reda dan menerima ketentuan bahawa mahligai yang dibina tidak bernoktah sehingga ke akhir hayat.

SUDAH empat tahun bergelar ibu tunggal, Erra kini bersedia untuk kembali berkahwin lagi asalkan menemui calon suami yang tepat dan paling penting, diizinkan oleh anak tunggalnya, Engku Aleesya.

Ingin berkahwin

Selepas empat tahun bergelar ibu tunggal apabila perkahwinan keduanya bersama Engku Emran terler4i pada 2017, Erra sehingga kini masih selesa dengan kehidupan berstatus single bersama si permata hatinya, Engku Aleesya, 12.

Sedikit waktu lalu, heboh juga tentang hubungannya dengan penyanyi, Shahir Zawawi apabila kedua-dua dikhabarkan sedang menjalinkan hubungan cinta dan bakal mendirikan rumah tangga.

Namun, takdir sudah tertulis tiada jodoh antara mereka. Erra ketika ditemui pada majlis perlantikannya sebagai duta pelitup muka jenama Himaya baru-baru ini mengakui, hubungannya dengan penyanyi itu telah lama berakhir.

“Finish (habis). Sudah lama berakhir. Sekarang ini antara saya dengan dia (Shahir) sudah tidak ada apa-apa hubungan.

“Cuma masih lagi berhubung, tetapi setakat itu sahaja,” katanya.

Disoal tentang bilakah gilirannya untuk naik pelamin, Erra secara berseloroh memberi bayangan bahawa dia juga teringin mempunyai teman hidup suatu hari nanti.

Pelantun lagu Pasrah itu bagaimanapun menyerahkan semuanya kepada takdir. Dia juga tidak berhasrat untuk selama-lamanya bergelar ibu tunggal, sebaliknya bersedia untuk berkahwin jika bertemu dengan lelaki yang tepat suatu hari nanti.

“Saya masih menunggu dan melihat. Semuanya saya serahkan urusan jodoh kepada Tuhan. Kalau ada, akan ada. Setakat ini, saya masih sendiri dan tidak ada sebarang ikatan dengan sesiapa,” katanya.

PADA usia 47 tahun, Erra tidak menetapkan banyak syarat untuk mencari calon suami.

Kriteria jodoh

Bercakap tentang kriteria jodoh idaman yang dicari, Erra memberitahu pada usianya yang mencecah 47 tahun, dia tidak menetapkan kriteria spesifik sebagai ‘syarat lulus’ untuk calon suaminya.

“Bercakap tentang kriteria pasangan, mungkin waktu saya muda banyaklah yang hendak disenaraikan.

“Tetapi pada waktu sekarang, cukuplah kalau saya katakan bahawa saya mencari seseorang yang mempunyai keserasian, bertanggungjawab, saya rasa selamat dengannya dan dia juga boleh menjaga keluarga saya. Itu sudah cukup,” ujarnya.

Erra bagaimana tidak boleh membuat keputusan sendiri dalam urusan perkahwinnan. Dia sebaliknya perlu mendapat persetujuan dan menjaga hati anak tunggalnya, Engku Aleesya.

Tidak semudah penerimaan Aleesya saat Engku Emran telah dua kali membawa pulang ibu tiri ke dalam hidupnya, Erra berdepan situasi berlainan.

KALI terakhir muncul dengan single berjudul Menangkah Cinta pada 2019, Erra kini merancang untuk menerbitkan sebuah album studio penuh, khas buat koleksi peminat setianya.

Untuk memperkenalkan seseseorang kepada Aleesya, Erra mend4kwa puterinya seolah-olah tidak mahu menerima kehadiran mana-mana lelaki sebagai ayah tiri dalam hidup.

“Saya ada tanya Aleesya. Tetapi dia jawab ‘tidak payahlah’. Saya harap dia cuma bergurau sahaja kerana saya sendiri pun tidak mahu ‘melopong’ (bergelar janda) sahaja selama-lamanya.

“Dia tidak kisah kalau ayahnya berkahwin, asalkan saya tidak. Itu adalah hidupnya dan saya tak mahu bercakap apa-apa.

“Yang pasti, saya yakin Aleesya akan disayangi oleh keluarga ibu tirinya kerana dia akan dikelilingi wanita-wanita cantik dalam keluarga itu,” katanya.

Dalam sibuk menguruskan perniagaan dan karier lakonan, Erra sebenarnya merancang untuk menzahirkan sebuah album baharu buat peminat setianya.

“Saya sudah berbincang dengan beberapa komposer. Cuma usaha itu terhenti seketika kerana situasi cov1d-19.

“Apa-apa pun saya akan teruskan perancangan album ini setelah lebih 10 tahun tidak muncul dengan album,” tutup Erra.

ERRA bersama Wany Hasrita ketika majlis pelantikan sebagai duta pelitup muka Himaya baru-baru ini.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: KOSMO

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Erra Fazira Enggan Selamanya Menjanda"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*