“Kalian S4kit Ot4k,”-Suami Nora Danish Beng4ng Nama Rina Harun Disvnting Lvcah

Ramai dalam kalangan netizen melahirkan rasa tidak berpuas hati terhadap Menteri Pembangunan, Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Rina Harun disebabkan tindakannya yang did4kwa ‘berlakon’ mencuci simen bersih di sebuah pusat pemindahan sementara (PPS) menggunakan alat penyembur air.

Tidak sahaja menjadi bahan jenaka dan dipersendakan ramai, kebenc1an melampau netizen terhadap Rina membawa kepada perbuatan tidak bertanggungjawab netizen mengubah kandungan profil Rina menggunakan perkataan luc4h, sebagaimana yang tertera dalam laman ensiklop3dia Wikipedia.

Bagaimanapun, niat tidak menghalalkan. Tidak bersetuju dengan tindakan tersebut, suami kepada selebriti sensasi Nora Danish iaitu Nedim Nazri Aziz tampil bersuara menegur tingkah laku segelintir netizen yang tergamak menyunting laman Wikipedia menteri berkenaan dengan perkataan tidak senon0h.

Nedim atau nama sebenarnya, Nedim Sujak Nazri Aziz menerusi Twitter berkata, menyunting laman Wikipedia Ahli Parlimen Titiwangsa itu dengan menokok tambah perkataan disifatkan luc4h bukanlah sesuatu yang kelakar.

“Pergi ke Wiki-nya dan menyunting benda mengarvt seperti dipaparkan tidak kelakar wahai kalian semua.

“Jangan buat perkara seperti itu. Kalau sampai tahap begini kalian bertindak dengan menyunting Wikipedianya, kalian memang ada masalah otak,” getusnya menerusi satu ciapan Twitter.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nedim Sujak Nazri Aziz (@boss_ned)

Dalam pada itu, seorang pengguna Twitter, meminta netizen yang bertindak menyunting atau mengubah kandungan Wikipedia menteri berkenaan agar berhenti daripada melakukan perkara demikian.

Hal ini kerana, apa yang dilakukan itu boleh disabitkan atau disifatkan sebagai gangguan seksval.

“Ini (apa yang kalian lakukan) boleh disifatkan sebagai ganggvan seksval. Tolong hentikan,” ciapnya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nedim Sujak Nazri Aziz (@boss_ned)

Terdahulu, Rina menerusi satu kenyataan yang dikeluarkan agensi di bawah kementeriannya iaitu Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) menjelaskan, tindakanya menggunakan alat penyembur air bagi misi bantuan banjir adalah untuk membersihkan kesan naj1s ungg4s dan cicak yang dilaporkan sukar dicuci sebelum ini.

Rina turut menjadi mangs4 ‘troll’ media sosial apabila ramai golongan celik platform digital tersebut mengesan dan membongkar ci4pan-ci4pan lamanya dalam Twitter sewaktu sebelum aktif berkecimpung dalam dunia politik.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : www.dnq.pw

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kalian S4kit Ot4k,”-Suami Nora Danish Beng4ng Nama Rina Harun Disvnting Lvcah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*